خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به ایلنا خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌پارسیان برای تکمیل پروژه آبرسانی به لیکک بهمئی

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۴۹۴

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد آخرین روند طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای مجاور در شهرستان بهمئی را تشریح کرد.

علی داوودی مهر به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای مجاور این شهر در شهرستان بهمئی با هدف تامین آب شرب و صنعت مورد نیاز شهر لیکک و 55 روستای مجاور به میزان 8 میلیون و 500 هزار متر مکعب در سال برای جمعیتی معادل 76 هزار نفر تا افق سال 1415 در دست اجرا است.

وی با تشریح مسائل فنی مرتبط با این پروژه بزرگ آبرسانی اظهارداشت: طول خط فولادی انتقال این پروژه حدود 51 کیلومتر بوده و حدود 2 کیلومتر و 700 متر نیز خط نشکن است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای انتقال آب از نقطه آبگیری(خط لوله 56 اینچ از سدکوثر به شهرهای حاشیه خلیج‌فارس)تعداد 2 ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ذخیره با حجم 18 هزار مترمکعب پیش‌بینی و در حال انجام است.

داوودی‌مهر، مجموع ارتفاع پمپاژ آب تا شهر لیکک را حدود 394 متر و دبی طراحی شده را 335 لیتر در ثانیه ذکر و خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت پروژه و ویژگی‌های طرح، تهیه لوله‌های مسیر از جمله اجزای اساسی برای اجرای طرح است.

وی گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط آب منطقه‌ای کهیلویه و بویراحمد و مسوولان ارشد استانی و نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، موضوع تهیه لوله‌های طرح در شورای عالی آب کشور مطرح و براساس تفاهم‌نامه‌ای که مورد توافق سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت نیرو قرار گرفت، تامین و تهیه لوله‌های طرح که حدود 43 کیلومتر باقی‌مانده از طریق بانک‌پارسیان مورد تاکید و مصوب واقع شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: روز سوم شهریورماه جاری نیز همزمان با هفته دولت، تفاهم‌نامه‌ای با حضور مسوولان شرکت آب منطقه‌ای استان و مدیران ارشد بانک پارسیان امضا و زمینه تهیه لوله‌های اصلی طرح و سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی فراهم شد.

داوودی‌مهر، زمان آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای مجاور این شهر در شهرستان بهمئی را مربوط به سال 90 دانست و تصریح کرد: هم اکنون نیز مخزن 15 هزار مترمکعبی انتهای آن آماده و درحال آبگیری از چاه‌های آب و فاضلاب شهری به منظور افزایش ذخیره آباست.

وی گفت: هزینه پیش‌بینی شده برای این پروژه بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال بوده که بیش از 200 میلیارد ریال آن هزینه تهیه لوله‌های پروژه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز