خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی پزشکی‌قانونی گزارش داد؛

افزایش مراجعان سقط درمانی به ادارات پزشکی‌قانونی کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۲۷۹

افزایش مراجعان سقط درمانی به ادارات‌ پزشکی قانونی کهگیلویه‌و‌بویراحمد نگران‌کننده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی کگیلویه و بویراحمد، در پنج ماه سال‌جاری تعداد 61 مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره کل پزشکی قانونی استان پذیرش شده که از این تعداد 44 مورد با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی شد، تعداد 9 مورد عدم صدور مجوز و تعداد 8 مورد نیز بعد از تشکیل پرونده به دلیل عدم پیگیری مراجعان بایگانی شده است.

آمار تشکیل پرونده برای سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته 41 مورد و صدور گواهی سقط درمانی 30 مورد بوده که در مقایسه با امسال افزایش داشته است.

بر اساس سال‌نامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد طی سه سال متوالی گذشته به نسبت جمعیت در صدر آمار میزان معاینات جسمانی سقط درمانی به ازای هر صد هزار نفر در کشور قرار دارد.

تأکید مجدد بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی یکی از مهم‌ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که براساس قانون باید قبل از 4 ماهگی یا 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر انجام گیرد.

در صورت وجود شرط فوق سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می‌سازد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. لذا پزشکان درباره ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مورد مراجعه به موقع به ادارات پزشکی قانونی می‌بایست محدودیت زمانی فوق را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز