خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

بسیاری از مشکلات تولید در دستگاه‌های دولتی نهفته است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۴۶۹

رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که با وجود قانون رفع موانع تولید، هنوز بسیاری از مشکلات این بخش در دستگاه‌های دولتی نهفته است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، لهراسب باقری در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: اگر بخواهم که تولید در کشور رونق گرفته و در عین حال از ورشکستگی واحدهای تولیدی جلوگیری کنیم باید به موانع سر راه تولید توجه کرده و آنها را برطرف کنیم.

وی افزود: موانعی در بیشتر حوزه‌ها وجود دارد و عامل عدم پیشرفت در بخش تولید است؛ از موانع بانکی گرفته تا بروکراسی های اداری پیچیده و قوانین مربوط به کار .

وی افزود : 90 درصد منابع واحدهای تولیدی وابسته به منابع بانک‌هاست. این در حالی است که بانک‌ها حداقل ۲۵ تا ۳۰ درصد سود دریافت می‌کنند و در عین حال مسئولان انتظار دارند که از رکود نیز خارج بشویم در حالی که خروج از رکود نیاز مند تقویت بخش تولید است.

این فعال اقتصادی گفت: بانک‌ها با سودهای کلانی که برای بخش تولید در نظر گرفته اند نتوانسته اند کمکی به تولید کنند و با شرایطی سختی که پیش روی تولیدکنندگان گذاشتند تولیدکنندگان در پرداخت سود بانک‌ها به مشکل برخورده و ورشکست می شوند.

وی تنها بانک‌ها را مانع تولید نمی‌داند و معتقد است، اگر بخواهیم چرخ‌های تولید حرکت کرده و از ورشکستگی واحدهای تولیدی جلوگیری شود باید همه موانع را از پیش روی تولید برداریم که گستره بسیاری دارد و محدود به بانک‌ها نمی شود.

باقری تاکید کرد: با وجود تدوین و تصویب قانون رفع موانع تولید در دولت تدبیر و امید اما هنوز 50 درصد مشکلات فعالان اقتصادی در اداره های امور مالیاتی، بیمه و تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی نهفته است.

وی تصریح کرد : در حوزه مالیات ممیزان به مودیان به چشم خلاف کار نگاه می کنند و مشخص نیست با چه قوانین و مقرراتی فرم تشخیص مالیات را پر می کنند.

مدیرعامل مجتمع تولیدی بین المللی دناصنعت در ارتباط با میزان پرداختی مالیات عملکرد گفت: در سال های 93 و 94 رشد و رونق اقتصادی چندانی در کشور وجود نداشته است ولی با این وجود مالیات عملکرد برخی بنگاه اقتصادی به بیش از 10 برابر رسیده است.

رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت :همه فعالان اقتصادی از شرایط سخت اقتصادی دولت، هزینه های بالای یارانه، کاهش درآمد نفت و مشکلات مالی واقف هستند اما نباید طوری باشد که دولت بخواهد همه این مشکلات را از طریق افزایش مالیات جبران کند.

وی گفت: بخش خصوصی کشور هیچ گاه اعلام نکرده که انگیزه و علاقه ای برای پرداخت مالیات ندارد، ولی گلایه جایی است که نظام مالیاتی در دوران رکود نیز شرایط بنگاههای اقتصادی و صاحبان آنها را درک نمی کند.

وی تاکید کرد: رکود اقتصادی طاقت فرسای حاکم بر شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند که دستگاههای دولتی با یک وفاق و همدلی مناسب برای پویایی اقتصاد از طریق رفع مشکلات فعالان اقتصادی تلاش کنند.

باقری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست ادامه داد: امیدواریم با برگزاری منظم نشستهای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشکلات فعالان اقتصادی استان تا حد امکان یکی پس از دیگری رفع و شاهد پویایی روز افزون واحدهای تولید استان در بخشهای مختلف باشیم.

وی گفت: در چند سال اخیر به دلیل مشکل درآمدزایی بنگاهها در زمینه پرداخت هزینه های بیمه و مالیات نارسایی هایی پیش آمده که امیدواریم با بهبود فضای کسب و کار این معضل برطرف شود و آنها بتوانند براحتی هزینه بیمه و مالیات خود را تامین و پرداخت کنند.

کارآفرین برتر کشور تاکید کرد: اعتقاد دارم که برای نجات اقتصاد کشور باید استراتژی صنعتی کشور تهیه و تدوین شود و پس از آن به سراغ تدوین استراتژی توسعه کشاورزی و سپس خدمات رفت و از سوی بخش خصوصی به عنوان راهکار حل مشکلات اقتصادی در اختیار دولت قرار بگیرد.

وی در پایان افزود : یکی از راهکارهای رفع گوشه‌ای از مشکلات صنعتگران، دعوت از نمایندگان تشکل‌های صنعتی به نشست‌های کمیسیون و شنیدن صدای آنها و راهکارهای پیشنهادی آنها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز