خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس به ایلنا خبر داد:

راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت مهمترین اولویت کاری ما است

مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس گفت: راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت از مهمترین اولویت‌های کاری ما است.

عادل نژادسلیم در گفت‌وگو با ایلنا در گچساران گفت: عملیات اجرایی این پروژه با فاینانس خارجی در آینده‌ای نه چندان دور که به نظر می‌رسد یک بازده یک ماهه است شروع می‌شود.

وی به وضعیت کنونی پتروشیمی بیدبلند بهبهان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه راه‌اندازی این پتروشیمی نیز در بک برنامه 32 ماهه تدوین کرده‌ایم.

مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس گفت: پتروشیمی بیدبلند بهبهان د سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد که اکنون برای این واحد پتروشیمی، 16 کمپرسور از شرکت زیمنس خریداری شده است.

نژادسلیم افزود: بدون راه‌اندازی پتروشیمی بیدبلند بهبهان نمی‌توان شاهد راه‌اندازی پتروشیمی واحد گچساران بود.

وی از در دست اجرا بودن 11 پروژه پتروشیمی در کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای راه اندازی این پروژه ها شش میلیون یورو بوده  که با مشارکت فاینانس خارجی کشور ژاپن و با پیشرفت متوسط فیزیکی 40 درصد در دست اجرا هستند.

مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر توسعه پتروشیمی‌ها در کشور، بیان داشت: تاکنون شش هزار میلیارد تومان در بخش توسعه پتروشیمی‌ها هزینه شده است.

به گزارش ایلنا از گچساران، مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس به همراه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران سفر یک روزه‌ای را به گچساران و دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند.

کد خبر : ۴۱۲۲۱۴