خبرگزاری کار ایران

فرماندار بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد به ایلنا خبرداد:

رکود 10 ساله در پروژه آبرسانی از سد کوثر به بهمئی

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۱۷۲

فرماندار شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد از رکود 10 ساله طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی خبر داد.

سلطانعلی رحمانی در گفت وگو با ایلنا در بهمئی گفت: بیش از یک دهه از آغاز عملیات لوله گذاری جهت انتقال اب سد کوثر به بهمئی و لیکک در کهگیلویه و بویراحمد می گذرد.

وی افزود: از اوایل دهه 90 تاکنون تنها 2 کیلومتر از مسیر و پروژه ۵۷ کیلومتری آبرسانی این شهرستان اجرایی شده است.

فرماندار بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به سطح پایین آب در این منطقه و بارش کم سالانه٬ آب شرب و کشاورزی ۲۰ هزار نفر جمعیت انسانی این شهرستان دچار خلا بسیار جدی است.  

رحمانی افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه آبرسانی ۹۰ میلیارد تومان است و با اجرایی‌شدن این طر‌ح هشت و نیم میلیون متر مکعب در آینده آب سد کوثر به این شهرستان تخصیص خواهد یافت.

وی میزان تخصیص آب شرب شهروندان از سد کوثر در آینده را  پنج میلیون مترمکعب و سه و نیم میلیون متر مکعب مصارف صنعتی ذکر و اظهار داشت: با داشتن ۸۰ حلقه چاه نفت و فرصت های شغلی در بخش کشاورزی،صنعتی و دامداری، توجه نداشتن به زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی این شهرستان در گذشته باعث افزایش آمار بیکاری، خو‌د‌کشی و‌ طلاق شد‌ه است.

به گزارش ایلنا از بهمئی، این شهرستان با ۱۷۴ روستا، یک شهر، دو بخش و چهار دهستان در سال‌های اخیر محرومترین منطقه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز