خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران:

بودجه فرهنگی برای ارتقاء کیفیت آموزش در گچساران کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۸۲۰

رئیس آموزش و پرورش گچساران در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر از 100 درصد بودجه آموزش و پرورش 98 درصد هزینه پرسنل و 2 درصد برای کیفیت بخش آموزش و پرورش هزینه می‌شود که این دو درصد کافی نیست.

سید ظهیر الدین پورالحسینی به ایلنا در گچساران افزود: جهت تکمیل امکانات و تجهیزات مدارس شهرستان گچساران چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این درحالی است که در سال گذشته، اعتبارات آموزش و پرورش 500 میلیون در کل استان بود.

وی گفت: با حمایت تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی توانستیم قریب به 800 میلیون تومان‌نقدی و غیرنقدی بطور مستقیم برای آموزش و پرورش  گچساران تجهیزات و امکانات خریداری کنیم به گونه‌ای که در بخش سرمایشی اخیر 600 میلیون تومان اعتبار از تهران تخصیص یافت.

وی گفت: افزایش جمعیت دانش آموزی 500 نفر در پایه اول ابتدائی،همه ما راباید هوشیارکند زیرا نشان دهنده افزایش میانگین کلاسی است که برای هر کلاس 25 نفر ، 20 کلاس مورد نیاز است .

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران افزود: با تدابیر اندیشیده شده برای امکانات اولیه مشکلی نداریم و 15 فضا از طرف نوسازی تامین شده و سه پروژه مدارس در دست احداث ، کمبود ما را برطرف کرده است .

پورالحسینی گفت: با تغییر شیفت بعدازظهر مدارس هیات امنائی به شیفت صبح رساندیم و معتقدیم باید متوجه موج جدید افزایش جمعیت دانش آموزی ، جهت تامین امکانات، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی متمرکز باشیم..

وی افزود: جذب اعتبارات سال قبل یک میلیارد و 200 میلیون تومان سال قبل بود که این رقم در سال جدید 800 میلیون تومان بود و با توجه و پیگیری فرماندار و نماینده شهرستان گچساران در مجلس شورای اسلامی ، در سال پیش رو جذب اعتباری بالغ بر  سه میلیارد و 600 میلیون تومان ترمیم و تجهیز خواهیم داشت و با احتساب اعتبارات نفت ، نسبت به سال گذشته شاهد تحول خواهیم بود.

این مسئول آموزش و پرورش گچساران گفت: اتکای آموزش و پرورش نباید بر بودجه دولتی باشد، اخذ مشارکت، مادی، فنی، تخصصی، علمی و فکری در تصمیم گیری‌ها با توجه به فرهنگ مردم گچساران بسیار مطلوب است.

وی افزود: ما همه ساله در آمار واحدهای استانی از میان 14 آموزش و پرورش استان رتبه برتر را داریم و سال گذشته گچساران ، 50 درصد سهم مشارکت مردمی را به خود اختصاص داد این در حالی است که مشارکت مردمی کل استان 2 میلیارد تومان بوده که یک میلیارد تومان مربوط به گچساران بوده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان به ایلنا در گچساران گفت: از تعداد 800 جانباز شهرستان 200 جانباز شاغل در آموزش وپرورش داریم که درصد جانبازی 20 درصد به بالا دارند و در دوساله اخیر تجلیل شده‌اند و از سویی فوق العاده ویژه جانبازان در قسمت فرهنگی ها لحاظ شده است.

پورالحسینی افزود: 200 معلم در شهرستان گچساران کمبود و در حال حاضر 42 نیرو برای آموزش ابتدایی نیازمندیم که برای جبران نیرو ، بازنشستگان هم جذب کار مجدد شدند و اولین فارغ التحصیلان فرهنگیان طی یک لیست 15 نفره (برادر) که بخشی از این افراد جذب شدند .

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مناسب در سال اول ابتدایی نداریم، افزود: دو راه ورود و جذب پرسنل به  آموزش و پرورش است؛ یک راه دانشگاه فرهنگیان که بلافاصله استخدام می‌شوند و راه دوم اخذ مجوز از مجلس است . 10 هزار نفر نیرو سال آینده جذب آموزش و پرورش کشور خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز