خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی در کنگره ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد:

سوء‌مدیریت گذشته عامل مشکلات اقتصادی امروز کشور است/اقتصاد نقطه ضعف ایران

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۴۲۶

رئیس مجلس شورای اسلامی، سوء‌مدیریت گذشته را عامل اصلی مشکلات کنونی اقتصاد کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی لاریجانی در اختتامیه کنگره ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با تشریح وضعیت کنونی اقتصاد کشور اظهارداشت: سوء مدیریت‌های گذشته متاسفانه مشکلات اقتصادی کشور را فراهم نموده است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی کشور به دلیل سوء‌مدیریت و استفاده نکردن بهینه از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ایران در سال‌های گذشته بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از استفاده نکردن صحیح از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مدیریتی در کشور در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: این واقعیتی است که در گذشته از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کشور استفاده بهینه نشده است.

لاریجانی، تولید در اقتصاد را عاملی برای به حرکت درآمدن چرخ‌های اقتصادی کشور ذکر و تصریح کرد: اگر امکانات کشور به سمت تولید حرکت می‌کرد زمینه افزایش صادرات نیز فراهم می‌شد.

وی با انتقاد تلویحی از فراهم نبودن بسترهای صادرات در سال‌های گذشته هم اظهارداشت: اگر تولید راه بیفتد صادرات نیز رونق می‌گیرد اما در گذشته زمینه این‌ها فراهم نبوده است.

لاریجانی گفت: چند قانون برای افزایش تولید و صادرات در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که می‌تواند راهگشا باشد.

وی فراهم کردن زمینه‌های کارآفرینی و رشد انسان‌های کارآفرین را بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی بخواهد مولد باشد باید زمینه‌های کارآفرینی و رشد انسان‌های کارآفرین را در کشور فراهم کند و دولت در این زمینه نقش مؤثری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت رهبری انقلاب از این ستاد، ادامه داد: دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری در کشاورزی، صنعت و صادرات را فراهم کند.

لاریجانی گفت: نخستین هدف ستاد اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی دوباره واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و راکد است و این مهم در همه استان‌های کشور آغاز شده و بانک‌ها باید در این زمینه کمک کنند چون این‌گونه فعالیت‌ها می‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد.

وی به نقش مجلس شورای اسلامی در رشد و توسعه استان‌های محروم اشاره و یادآورشد: مجلس نیز برای رشد و توسعه استان‌های محروم مصوبه‌های خوبی دارد که یکی از آن‌ها افزایش سهم استان‌های محروم از درآمد نفت است.

لاریجانی گفت: سهم ۲ درصد از درآمدهای نفتی به تازگی به سه درصد تبدیل شده که هدف آن کمک به استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد است که محروم و دارای منابع و ذخایر نفتی هستند.

هر کس با ایران درگیر شود سرانجام خوبی نخواهد داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش هشت سال دفاع مقدس در رشد و بالندگی ایران اشاره و اظهار داشت: امنیت کنونی ایران به دلیل هشت سال دفاع‌مقدس است که دنیا متوجه شده اگر با این ملت درگیر شود سرانجام خوبی نخواهد داشت.

لاریجانی گفت: هدف نهایی بسیاری از توطئه‌ها و برنامه‌های غرب در منطقه خاورمیانه، شکست ایران بوده و حمله به عراق، افغانستان و جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله نیز با هدف شکست ایران صورت گرفت اما هیچ‌یک از آن طرح‌ها نتوانست آن‌ها را به هدفی که می‌خواهد برساند.

وی افزود: اسنادی وجود دارد که هدف نهایی دشمنان ایران و راه انداختن جنگ‌ها و توطئه در خاورمیانه جدید و جنگهای تروریستی کنونی منطقه، نظام اسلامی ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به موقعیت ولایت فقیه در ایران و دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: آینده سیاسی و اجتماعی ایران روشن است چون ریشه‌های فرهنگی عمیقی دارد و علاقه مردم به اهل بیت سبب این اتحاد شده است.

لاریجانی گفت: این کشور با داشتن ولایت فقیه از ثبات خوبی برخوردار است و ایران در دوره امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه‌ای دچار فراز و فرودهای زیادی شده بود اما نقش محوری ولایت فقیه توانست مشکلات را حل کند.

وی به وضعیت کنونی اقتصاد دنیا و ایران اشاره و اظهارداشت: میدان جنگ امروز، اقتصاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم ایران بهترین استفاده را از وضعیت کنونی، ظرفیت‌ها و امنیت مثال زدنی آن در این منطقه پر آشوب ببرد باید مسئولان با روحیه خدمت گذاری دنبال حل مشکلات باشند.

لاریجانی، نقطه ضعف ایران را در اقتصاد ذکر و خاطرنشان کرد: نقطه ضعف ایران در اقتصاد است که باید همه تلاش کنیم این نقطه ضعف را برطرف کنیم.

مردم کهگیلویه و بویراحمد به ایران دوستی مشهورند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد اشاره و ادامه داد: مردم این استان نقش بی‌بدیلی در برخی از خط شکنی‌های دفاع مقدس داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز به ایران دوستی مشهور بودند و در تاریخ جمهوری اسلامی ایستادگی‌های بسیاری داشتند.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت دارد و مجلس شورای اسلامی نیز تلاش می‌کند به توسعه این استان کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز