خبرگزاری کار ایران

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشورتی برای استعفای وزرا با نمایندگان‌مجلس نشده/ تغییر در کابینه دولت ضروری است

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس به استعفای برخی وزاری دولت‌یازدهم واکنش نشان داد.

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به استعفای برخی وزرای کابینه دولت روحانی اظهار کرد: مشورتی با نمایندگان مجلس درباره استعفای وزار نشده و ما اطلاعی از این استعفاءها نداریم.

وی تغییر در کابینه دولت یازدهم بویژه در حوزه فرهنگ را ضروری دانست و اظهارداشت: تغییرات وزرا در کابینه دولت‌ها طبیعی است و همان‌گونه که این دولت اکنون تغییر می‌دهد دولت گذشته نیز برخی وزرا را تغییر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجالس نهم و دهم شورای اسلامی افزود: در زمینه تغییر وزرا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشورتی نمی‌شود اما برای جایگزینی وزرای جدید مشورت صورت می‌گیرد.

زارعی با تاکید بر اینکه اطلاعی از تغییر وزرا در کابینه یازدهم ندارد، خاطرنشان کرد: البته معتقدیم تغییر برخی وزرا بدون نگاه خاص و با هدف ترمیم کابینه بویژه در حوزه فرهنگی دولت کنونی ضروری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر وزیر ارشاد براساس نگرانی رئیس‌جمهور از برگزار نشدن کنسرت‌ها در برخی شهرها بوده؟ یادآورشد: چنین چیزی را تائید نمی‌کنیم و باید به موضوع فرهنگ براساس آموزه‌های دینی توجه ویژه شود.

نماینده بویراحمد و دنا  در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی دولت، ضروری به نظر می‌رسید.

زارعی افزود: تغییر سه‌گانه در حوزه فرهنگی دولت تدبیر و امید ضروری است زیراکه باید با برنامه‌ریزی در این حوزه به فکر عملیاتی کردن اهداف فرهنگی دولت براساس آموزه‌های دینی باشیم.

کد خبر : ۴۲۰۴۶۶