خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش چاروسا:

رفع مشکل‌مدرسه"دلی مهتاب"/تقدیر مردم از آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۰۸

رئیس آموزش و پرورش بخش "چاروسا "استان" کهگیلویه و بویراحمد" از استقرار دانش آموزان روستای " دلی مهتاب " این بخش در مدرسه پیش ساخته (کانکس) خبر داد .

" محمد شکوهی" در گفت و گوی اختصاصی با "ایلنا از دهدشت" گفت: در محدوده تنگ "مهلاب" بخش "چاروسا" چهار مدرسه در فواصل سه تا شش کیلومتری با مجموع 25 دانش آموز از سه سال قبل تاکنون راه‌اندازی شده اند که همگی در مدارس پیش ساخته (کانکس) تحصیل می‌کنند . 

وی با بیان اینکه مدرسه روستای "دلی مهتاب " با پنج دانش آموز از ابتدای مهرماه امسال مجوز فعالیت گرفته است؛ افزود: با توجه به زمان اندک فاصله صدور مجوز فعالیت تا شروع بکار این مدرسه؛ در ابتدای سال تحصیلی دانش آموزان در فضای نامناسبی تحصیل خود را شروع کردند ولی تلاش‌ها برای تهیه مدرسه پیش ساخته از سوی مدیریت ارشد آموزش و پرورش استان با همکاری سایر مسولان آغاز شد.

رئیس آموزش و پرورش "چاروسا " با تقدیر از خدمات انجام شده برای حل مشکل مدرسه روستای "دلی مهتاب" ادامه داد : هم اکنون دانش آموزان این مدرسه همانند سایر مدارس دیگر این محدوده در کانکس درس می خوانند با ذکر این نکته که کتب؛ لوازم التحریر و سایر ملزومات مورد نیاز دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش استان بصورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفت . 

شکوهی با اشاره به اینکه آقای زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش با دلسوزی و حساسیت ویژه ای همواره پیگیر رفع مشکلات روستای دلی مهتاب بودند و هستند  خاطرنشان کرد : مردم این منطقه تقدیر خود را از آموزش و پرورش بصورت کتبا اعلام کرده اند . 

وی با اشاره به انتقاد نماینده "کهگیلویه بزرگ" در خصوص روستای "دلی مهتاب " گفت : در خصوص وضعیت مدارس دلی مهتاب, دلی مهتاب یک منطقه سردسیری با فاصله 130 کیلومتر تا مرکز بخش چاروسا شهر قلعه رئیسی است که از قبل دارای دو مدرسه بوده که فاقد فضای آموزشی بوده که جدیدا به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید از شهریور ماه امسال از نعمت برق برخوردار شده و تعداد بیشتری از مردم آن منطقه به همین دلیل در آن منطقه ماندگار شدند . 

شکوهی با بیان اینکه تعداد مدارس و کلاسهای درس از دو تا به سه مدرسه و چهار کلاس درس تبدیل شده است افزود : این هم به خاطر کوهستانی بودن وصعب العبور وبرف گیر ودر امان ماندن از حیوانات وحشی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان بوده با فاصله 3 و 4 و 5 کیلومتر با تعداد 25 نفر دانش آموز که تا پیش از دولت تدبیر و امید و مسئولیت جناب آقای حاج زارع پور, فاقد فضای آموزشی بوده واز اطاق های گلی و کپری استفاده می کردند و به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت جدید و پیگیری های جناب آقای حاج زارع پور و مدیر کل محترم نوسازی و خیرین محترم سه دستگاه کانکس یا مدارس پیش ساخته تحویل آنها ونصب شده است . 

این مقام مسئول ادامه داد:  یکی از این مدارس به نام تنگ مهلاب که جدیدا از مهر ماه دایر شده که خود مردم روستا با توجه به اینکه فرصت تامین فضا نبود در حضور مسئولان بخش متعهد گردیده که تا فضا مکان مدرسه و معلم را تامین کنند که در ابتدا ی سال به خاطر آفتابی و مناسب بودن هوا کلاس درس در جلو مدرسه به خاطر تنوع برگزار و تعدادی از خبرنگاران آنجا حضور پیدا کردند و تصویر برداری کردند و به روی سایت و فضای مجازی بردند بدون اینکه از کم و کیف قضیه و زمان تاسیس مدرسه خبر داشته باشد و دستگاه ذی ربط سوال کنند .

رئیس آموزش و پرورش چاروسا گفت: این مدرسه از همان ابتدا علی رغم مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی از معلم و امکانات و تجهیزات لازم از قبیل میز و صندلی و لوازم التحریر وگرمایش و سوخت بر خوردار شده و با پیگیری مدیرکل محترم آموزش و پرورش و مدیر کل محترم نوسازی  بعد از دو ماه هم یک دستگاه کانکس یا فضای پیش ساخته با سرویس بهداشتی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت  و مشکل این عزیزان نیز رفع شده است .

این مقام مسئول گفت: در سه سال گذشته بیش از 43 میلیاردتومان با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش استان از خیرین استان و کشور برای رفع محرومیت‌های آموزش و پرورش استان جمع‌آوری که بسیاری از مشکلات هم رفع شده است  .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز