خبرگزاری کار ایران

هادی زارع‌پور خبرداد:

آغاز طرح باسواد شدن دختران عشایری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از باسواد شدن بیش از چهار هزار نفر در این استان در سال گذشته تاکنون خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، هادی زارع‌پور در  نخستین روز هفته سوادآموزی در جمع خبرنگاران گفت: از پنج هزار و 600 نفری که از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده بود، سال گذشته چهار هزار و 439 نفر از این تعداد باسواد شدند.

وی با اشاره به تعداد سوادآموزان در کهگیلویه و بویراحمد هم اظهارداشت: هم‌اکنون در دوره تحکیم نیز یک  هزار نفر، در دوره سوادآموزی 2 هزار و 327 نفر و در دوره انتقال 972 نفر مشغول به سوادآموزی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از کسب رتبه پنجم شورای پشتیبانی سوادآموزی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در 17 شاخص ارزیابی فعالیت‌های سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های خوب انتخاب شد.

زارع پور همچنین از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته سوادآموزی خبر داد و یادآورشد: امسال طرح آسان‌آموزی به صورت آزمایشی در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: اجرای سوادآموزی از سوی معلمان ، مدیران و همچنین همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان از جمله استان‌هایی است که این طرح در آن در حال اجراست که در این ارتباط یک کارگاه‌ آموزش سه روزه نیز برگزار شد.

طرح باسواد کردن دختران عشایری در دست اجراست

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته برای باسواد کردن بیسوادان این استان اظهارداشت: برنامه‌های ویژه‌ای برای باسواد کردن زنان و دختران عشایری این استان در دستورکار قرارگرفته است.

سید مسعود ارجمند گفت: طرح با سواد کردن زنان و دختران عشایری در  کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده که این طرح در نخستین مرحله با حضور 120 مربی برای 600 نفر در حال اجراست.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر : ۴۴۱۱۹۷