خبرگزاری کار ایران

نماینده عشایر دلی مهرجان لنده در کهگیلویه و بویراحمد:

تلاش عدل هاشمی گل لبخند برچهره عشایر دلی مهرجان لنده نشاند/ وعده ای که بعد از 20 سال محقق شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۳۹۷

نماینده عشایر دلی مهرجان لنده در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جای بسی خوشحالی است که با تلاشها و درایت سردار عدل هاشمی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس پس از 20 سال گل لبخند برچهره غبار گرفته عشایر دلی مهرجان نشست.

به گزارش ایلنا از لنده، میرهاشم یزدانی نماینده عشایر دلی مهرجان لنده در جمع مسئولان شهرستان لنده ضمن اشاره به نقش و جایگاه عشایر گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به چه زیبایی فرمودند:"عشایر ذخائر انقلاب اسلامی هستند"، وقتی خدمتی از جانب مسئولان برای تامین رفاه و آرامش این ذخائرنظام صورت می گیرد، چه زیبا است.

وی افزود: تلاش های ستودنی سردار عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان های چهارگانه به واسطه اجرایی مصوبه دیدار با عشایر دلی مهرجان نشان از حمایت بی شائبه وی از عشایر منطقه است.

نماینده عشایر دلی مهرجان لنده گفت: پیگیری های مسئولان شهرستانی و استانی نیز در اجرایی شدن این مصوبه بسیار تاثیرگذار بود که امیدواریم تا مرحله زیرسازی و آسفالت آن از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تامین شود.

وی افزود: منطقه زیبای دلی مهرجان دارای جاذبه های بکر و بی بدیل گردشگری است که تکمیل این جاده می تواند عاملی باشد برای توسعه گردشگری و جذب توریسم در شهرستان لنده.

یزدانی گفت: با تکمیل این جاده جمعی از خانواده های سادات، طیبی گرمسیری(تاماولی، سلیمان شهروئی) و بهمئی سردسیری و گرمسیری به عنوان ذینفع از آن استفاده خواهند کرد.

این عشایر لنده کهگیلویه و بویراحمدی افزود: جای بسی خوشحالی است که پس از 20 سال  گل لبخند برچهره غبار گرفته عشایر دلی مهرجان نشست و باردیگر عشایر به خواسته خود که جاده دسترسی مناسب بود رسیده اند.

نماینده عشایر دلی مهرجان لنده در پایان از سردار عدل هاشمی پور نمایندم مردم شهرستان در مجلس، فرماندارشهرستان لنده، بخشدار موگرمون، اداره امورعشایری و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجری که بیشترین همکاری را در بازگشایی و تعریض این جاده عشایری داشتند قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان لنده هم گفت: جاده عشایری دلی مهرجان با ارائه خدمات مختلف به عشایر این منطقه باید به عنوان ایل راه دوستی تبدیل شود.

دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده در بازدید از جاده عشایری دلی مهرجان با حضور در جمع عشایر این منطقه با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مهمترین تلاش های ما به عنوان خادمان مردم در بدنه دولت خدمت بی منت به مردم عالی الخصوص عشایری است که بیشترین سهم و نقش را در تولید دارند.

وی افزود: عشایر با تولید فرآورده های گوشتی، لبنی، منسوجات و صنایع دستی در روستاها و مناطق عشایری بیشترین نقش را در رفع نیازمندی شهروندان در شهرها دارند.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: با تعریض و بازگشایی جاده عشایری دلی مهرجان علاوه بر جلب رضایت عشایر این منطقه شاهد توسعه گردشگری این منطقه بسیار زیبا و دیدنی هستیم.

وی تاکیدکرد: تکمیل این جاده عشایری می تواند زمینه ساز مهاجرت معکوس مردم به روستاها و وردهای عشایری باشد که لازمه آن فراهم نمودن خدمات و امکانات رفاهی است.

کریمی نژاد گفت: نباید به بهانه ایجاد جاده عشایر آسیبی به درختان و طبیعت بکر و زیبای این منطقه وارد شود و باید همه ما به گونه ای رفتار کنیم که هرکدام یک حامی طبیعت باشیم.

فرماندار شهرستان لنده در ادامه گفت: براساس جمع بندی های صورت گرفته قرار است جاده های روستایی شهرستان لنده از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان زیرسازی و آسفالت شوند که امیدواریم بتوانیم جاده های عشایری را نیز آن ها اضافه کنیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم حقوق اولیه مردم دیگر به آرزو تبدیل نشود و با جذب این اعتبارات بتوانیم مشکلات جاده ای همه روستاهای شهرستان لنده را یکبار برای همیشه حل کنیم.

کریمی نژاد در پایان از زحمات سردار عدل هاشمی پور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همکاری امورعشایری شهرستان های کهگیلویه ولنده، مباشرجاده و شرکت نفت آغاجری قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا از لنده، دلی مهرجان از توابع بخش موگرمون و در فاصله 36کیلومتری شهرلنده مرکز شهرستان لنده واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز