خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه یاسوج خبر داد :

دانشگاه یاسوج بالاترین شاخص استناد به مقاله در کشور را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۹۸۸

رئیس دانشگاه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه یاسوج بالاترین شاخص استناد به مقاله را در کشور کسب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه،" محمودرضا رحیمی" با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: اطلاعات پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ISI-ESI) نشان می‌دهد که تعداد دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقی یک درصد برتر کشور به 45 دانشگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه این پایگاه فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر دنیا را هر دو ماه یکبار روز آمد می‌کند اضافه کرد: این پایگاه به معرفی موسسات و دانشگاه های یک درصد دنیا می‌پردازد و رشد کیفیت تولیدات علمی هر موسسه مهمترین عامل قرار گرفتن و یا باقی ماندن در لیست موثرترین‌های دنیاست.

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه اظهار داشت: در بین 45 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی 1 درصد برتر کشور 18 دانشگاه جامع وجود دارد که دانشگاه یاسوج توانست رتبه 1 کشوری در نسبت" استناد به مقاله" در بین دانشگاه‌های کشور را کسب کند که این نسبت نشانگر کیفیت کارهای پژوهشی است.

رحیمی افزود: دانشگاه یاسوج با شاخص استناد به مقاله برابر 10/73 رتبه نخست این شاخص را در بین 45 دانشگاه و موسسه پژوهشی تأثیر گذار کشور کسب کرده است.

وی همچنین ادامه داد: این دانشگاه در شاخص رتبه کشوری در کمیت تولید علم (ISI) رتبه 16و در شاخص رتبه کشوری   "حجم استنادها " رتبه  12را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است. 

رحیمی اظهار داشت: تعداد استنادهای دریافتی مقالات یک دانشگاه تأثیر بسزایی در رتبه یک دانشگاه دارد. در حال حاضر یکی از شاخص های مهم در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی شاخص استناد است. استنادها به معنی میزان استفاده از آثار علمی هستند. هر چقدر استنادهای یک مقاله بیشتر باشد این بدان مفهوم است که آن مقاله بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه یاسوج همچنین گفت: در اولین بند از سند سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری به مرجعیت علم و فناوری در سطح بین الملل به عنوان هدف اشاره شده است و ما از اینکه توانسته ایم در جهت تولید علم که از تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب و از اولویت های استناد بالا دستی توسعه کشور است قدمی کوچک برداریم خدا را شاکریم.

رحیمی افزود: در کنار توان علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه، ایجاد و توسعه زیر ساخت‌ها، سیاست‌گذاری و حمایت از پژوهش‌های تاثیر گذار از جمله عوامل موثر بر رشد تولیدات علمی دانشگاه یاسوج بوده است.

 دانشگاه یاسوج در سال95 در میان 71 دانشگاه کشور با ده پله صعود به رتبه 14 کشور نیز دست یافته بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز