خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فن‌آوری استان مطرح کرد:

پارک علم و فناوری"کهگیلویه و بویراحمد" برای انجام وظایف محوله آماده است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۶۶

رئیس پارک علم و فن‌آوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک علم و فناوری این استان راه اندازی شده و برای انجام وظایف محوله آماده است.

به گزارش"ایلنا"از یاسوج، سیدشمس‌الدین هاشمی اظهار داشت: تاسیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در سال 85 در سفر دولت وقت به تصویب هیات دولت رسید ولی به دلیل عدم واگذاری زمین از سوی دولت موفق به اخذ موافقت نامه اصولی نشد.

وی عنوان کرد: به همت مسئولان استانی در ابتدای سال 96 و پس ازتهیه و ایجاد بخش مهمی از زیرساخت‌ها و دفاع از طرح توجیهی پارک استان، در شورای گسترش آموزش عالی موافقت نامه اصولی این پارک به تصویب رسید.

هاشمی با اشاره به اینکه هرچند این پارک علم و فن اوری کمی دیرتر از مابقی استان‌ها راه اندازی شد اما رشد قابل توجه و مطلوبی داشته است، ابراز کرد: از ابتدای امسال این پارک به  یمن سفر رئیس جمهوری در سال گذشته دارای ردیف بودجه‌ای هزینه‌ای شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج ادامه داد: هم اکنون ساختمانی بسیار مناسب در شهر یاسوج با زیربنای مفید 1000 متر مربع خریداری شده  که پس از تجهیز به ساختمان مرکزی پارک اختصاص می‌یابد.

هاشمی تصریح کرد: در نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد و با تایید هیئت امنای دانشگاه پیام نور کشور مصوب شد زمینی به مساحت ده هکتار که در آن سوله‌ای با زیربنای حدود 2500 متر مربع قرار دارد در نزدیکی مرکز استان به فضای پارک استان اختصاص داده شود.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راه اندازی پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد در دو سال گذشته اضافه کرد: زحمات معاون علمی و فناوری رییس جمهور، سرپرست سابق وزارت علوم، استاندار سابق و فعلی استان و رئیس دانشگاه یاسوج برای راه اندازی پارک علم و فن آوری قابل تقدیر است.

هاشمی با بیان اینکه روند جذب و استقرار شرکت‌ها در پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد بزودی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این استان دارای ایده‌های بکر، مخترعان، نخبگان، فن‌آوران و چهره‌های خلاقی بوده که در صورت حمایت می‌توانند محصولاتی با قابلیت بالای تجاری سازی تولید کرده و گام‌های بلندی در تولید اقتصاد دانش بنیان استان بردارند.

وی با اشاره به حضور سورنا ستاری در گچساران گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تلاش‌ها و پیگیری‌ها در سطح استان بخاطر راه اندازی پارک علم و فن آوری تشکر کرد.

هاشمی تاکید کرد: مقرر شد پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با همکاری فرمانداری گچساران، مجتمع آموزش عالی گچساران و دانشگاه آزاد در جهت تاسیس  یک مرکز رشد با محوریت نفت و گاز دراین شهر به عنوان زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز