خبرگزاری کار ایران

شهردار یاسوج با رد شایعه واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت‌:

واگذاری پارک به این سادگی نیست/ نامه‌نگاری‌ها در این باره زمان شهردار سابق بود

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۱۹۹

شهردار یاسوج، ضمن رد شایعه واگذاری و فروش پارک جنگلی این شهر به وزارت نفت گفت : واگذاری این پارک به وزارت نفت درست نیست هر چند این اتفاق قرار بود در دوران شهردار سابق بیفتد.

نستهن مقدم به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت:‌شهردار وقت شهر یاسوج براساس اختیارات خود اقدام به نامه‌نگاری‌هایی برای سرمایه گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج کرده که فکر می کنم برآورد سرمایه‌ای آن 700 میلیارد تومان است.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریت جاوید شهردار سابق یاسوج در این باره، اظهارداشت: پارک جنگلی یاسوج براساس برآوردهای گذشته حدود 970 هکتار است که می توان در 50 درصد آن انواع و اقسام سرمایه گذاری ها را کرد.

شهردار یاسوج در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌نگاری های شهردار سابق در زمینه واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت قانونی بوده یا خیر؟ گفت:‌اینکه این نامه‌نگاری‌ها قانونی بوده یا خیر اطلاع دقیقی ندارم اما این را می‌دانم که این نامه‌نگاری‌ها در آن دوران انجام گرفته است.

مقدم گفت: اگرچه نامه‌نگاری‌ها و صورت جلسه‌هایی در دوران شهردار سابق یاسوج در این بخش انجام گرفته اما واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزرات نفت به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت بایستی مسائل مرتبط با شهرداری و منابع طبیعی پارک جنگلی یاسوج را ابتدا حل و فصل کند، ادامه داد: مسئولیت اصلی پارک جنگلی یاسوج باتوجه به اینکه در محدوده شهری می باشد متوجه شهرداری این شهر است.

شهردار یاسوج افزود: باکلیات سرمایه‌گذاری‌ها در هیچکدام از نقاط شهری یاسوج مخالفتی نداریم اما معتقدیم ملاحظاتی هم باید در نظرگرفته شود.

مقدم با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهری یاسوج بسترهای لازم برای امر سرمایه گذاری بهتر نیز فراهم است، خاطرنشان کرد: شهرداری یاسوج براساس قانون نمی‌تواند پارک جنگلی یاسوج را به وزارت نفت انتقال دهد.

وی گفت: واگذاری‌ها باید براساس قانون یا به‌ صورت اجاره‌ای بوده یا حق انتفاع و امکان انتقال قطعی پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز