خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

اعطای مرخصی پایان حبس به 584 زندانی/ تبدیل اماکن آموزشی به خوابگاهی بدلیل تراکم جمعیت زندان‌های استان

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۳۶۲

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تحقق دستورالعمل صادره از ریاست قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، به 584 نفر از زندانیان این استان مرخصی پایان حبس اعطا شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد، " اسماعیل جمیاری"  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری و با همکاری و تعامل مراجع قضایی استان تعداد 584 نفر از زندانیان با اعطاء مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده‌اند.

وی افزود: تراکم جمعیت کیفری در زندان‌ها علاوه بر اختلال در طبقه بندی و تفکیک زندانیان باعث تبدیل اماکن آموزشی به خوابگاه و محل اسکان شده است.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین باید هزینه‌های زیادی صرف نگهداری و سایر نیازمندی‌های زندانیان شود.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی و کمبود اعتبارات زندان‌ها، این آزادی‌های قبل از موعد با لحاظ شرایط و تأیید شورای طبقه بندی می‌تواند تا حدودی در کاهش هزینه‌ها کمک‌های مطلوبی باشد.

جمیاری تصریح کرد: با این کار فضا برای انجام کارهای اصلاحی و تربیتی برای دیگر زندانیان فراهم خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های زندانیان که در غیاب سرپرست(زندانی) رخ خواهند داد را از جمله نکات مثبت آزادی زندانیان برشمرد.

وی گفت: اعطاء مرخصی‌های منجر به آزادی در سال جاری نسبت به سال گذشته82% افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز