خبرگزاری کار ایران

عزت‌الله بهشتی‌فرد خبرداد:

آغاز اجرای طرح پتروشیمی سقاوه بویراحمد در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۹۸

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین اجرای طرح پتروشیمی سقاوه بویراحمد متعلق به دولت و تمام مراحل قانونی در واگذاری رعایت شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، عزت‌الله بهشتی‌فرد با اشاره به اینکه در استان یک‌میلیون و ۴۵۴ هزار هکتار از اراضی ملی به نام دولت سند دارد، افزود: برای پتروشیمی بویراحمد هم سه نقطه را پیشنهاد دادند که مکان فعلی به مساحت ۸۱ هکتار دارای پیوست زیست محیطی و استعلامات ۱۱ گانه امور اراضی است.

وی از صدور مجوز‌های قانونی برای پتروشیمی بویراحمد از سوی منابع طبیعی استان خبر داد و اضافه کرد: این طرح همچون دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان که فرآیند‌های قانونی را طی کرده‌اند در شورای برنامه‌ریزی استان و کمیسیون امور زیربنایی مطرح و مصوب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: درباره زمین‌های منابع ملی که دارای سند به نام دولت هستند نیز تمام فرآیند‌های قانونی و محدودیت‌های اراضی زارعی و کشاورزی را رعایت و آنها را به نام دولت تثبیت مالکیت کرده‌ایم که سند آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی هم ادعایی نسبت به زمین‌های اراضی ملی دارد می‌تواند از راه قانونی آن را پیگیری کند، گفت: هر کسی ادعایی دارد می‌تواند نسبت به طرح دعوی علیه منابع طبیعی در مراجع قضایی یا از طریق کمیسیون ماده ۵۴ که جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اقتصاد و دارایی عضو آن هستند، اقدام کند و سند، نقشه و مستنداتش را ارائه کند.

زمین پتروشیمی بویراحمد مشهور به اراضی سقاوه به پلاک ۲۹۳/۱۳ به مساحت ۲ هزار و ۴۲ و نیم هکتار به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به شماره ثبت ۶۵۵ در صفحه ۱۶۹ به ثبت رسیده و از این میزان ۸۱ هکتار طبق شماره ثبت ۲۵۴۰۱ در مورخه ۸ آبان ماه در دفترخانه رسمی به مجتمع بین‌المللی پتروشیمی دنا بویراحمد واگذار شده و در تاریخ ۱۲ آذرماه توسط نمایندگان امور اراضی و منابع طبیعی به این شرکت تحویل شده است.

رئیس صنعت و معدن وتجارت استان هم با بیان اینکه احداث پتروشیمی بویراحمد مشکل قانونی ندارد، گفت: استعلام‌های لازم از دستگاه‌های مختلف برای صدور مجوز پتروشیمی سقاوه بویراحمد صورت گرفته و اجازه فعالیت در این منطقه برای احداث پتروشیمی داده شده است.

داریوش دیودیده افزود: براساس برنامه زمان‌بندی صورت گرفته، پروژه پتروشیمی سقاوه بویراحمد تا چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح پتروشیمی سقاوه بویراحمد بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که در طرح "آمایش سرزمین من" نیز شناخته شده، اضافه کرد: تعداد فرصت‌های اشتغال‌زایی در این طرح بیش از هزار فرصت به‌طور مستقیم است که برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز