خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

هشدار نسبت به شیوع آنفلونزای مرغی/ مردم مرغ زنده نخرند

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۴۴۳

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به شیوع آنفلونزای کشنده مرغی از مردم این استان خواست تحت هیچ شرایطی از مراکز فروش سیار و ثابت در مناطق مختلف این استان مرغ زنده خریداری نکنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "عبدالله بهمنش" در گفت و گو با برنامه رادیویی یاسوج گفت: اگرچه تاکنون موردی از مشاهده ویورس بیماری فوق حاد پرندگان در استان کهگیلویه و بویراحمد به ما اعلام نشده اما به مردم استان توصیه اکید داریم که به هیچ عنوان اقدام به خرید مرغ زنده از مراکز فروش ثابت و سیار مرغ فروشی نکنند.

وی با تشریح چگونگی شیوع و گسترش ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان که قابل سرایت به انسان نیز هست، اظهار داشت: ویروس این بیماری شناسایی شده و راه‌های پیشگیری از آن را نیز می دانیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ویروس این بیماری در " کود مرغ " هم به مدت سه ماه قابل انتشار بوده و به آسانی قابل انتقال و گسترش در سایر اماکن است.

بهمنش با تاکید بر خودداری مردم از خرید مرغ زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: مردم علاوه بر خرید نکردن، از ورود به اماکن نگهداری مرغ زنده نیز خودداری کنند.

وی گفت: ویروس آنفلونزای فوق حاد پرندگان می تواند سبب مرگ انسان نیز شود و به همین خاطر ما از مردم می خواهیم تمامی مراقبت های لازم را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از پاسخگویی و آمادگی شماره تلفن 1512 دامپزشکی این استان خبرداد و تصریح کرد: در صورت مشاهده اولین نشانه های این بیماری، خواهش داریم با شماره عنوان شده تماس گرفته و یا به مراکز دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

بهمنش افزود: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ابتدا از طریق پا و ساق پای مرغ قابل مشاهده و می‌توان تشخیص داد که ویروس وجود دارد.

وی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست به هیچ عنوان وارد اماکن فروش مرغ زنده نشده و به هیچ عنوان مرغ زنده خریداری نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز