خبرگزاری کار ایران

رئیس ثبت احوال گچساران در گفت‌وگو با ایلنا:

مردان در گچساران بیشتر می‌میرند و کمتر متولد می‌شوند/ هر 3.5 ازدواج یک طلاق در گچساران

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۰۶

رئیس‌ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی از آمارهای وقایع چهارگانه حیاتی، اظهار داشت: براساس آمارهای به ثبت رسیده، در سال گذشته مردان بیشتر از زنان فوت کرده و در سال‌جاری نیز کمتر متولد شده اند.

" عطا گرجی نژاد" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در گچساران گفت: در سال گذشته 2 هزار و 442 واقعه تولد در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن یعنی سال 1395 این تعداد 89 واقعه کمتر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد واقعه تولد در سال 1395 در گچساران عددی معادل 2 هزار و 531 واقعه است، خاطرنشان کرد: این آمارها نشان از کاهش 3.6 دهم درصدی واقعه ولادت را در این شهرستان نشان می دهد.

رئیس ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار واقعه فوت در سال گذشته این شهرستان، آمار به ثبت رسیده را 524 واقعه عنوان که از این تعداد 272 واقعه مربوط به مردان و 252 واقعه مربوط به زنان است.

فوت 9 نفر بدلیل خشونت در گچساران

گرجی‌نژاد افزود: 347 واقعه فوتی بدلیل بیماری‌های قلبی و عروقی به ثبت رسیده و متاسفانه 61 نفر نیز بدلیل بیماری سرطان در شهرستان گچساران طی سال گذشته جان خود را از دست داده اند.

وی با اظهار تاسف از افزایش 45 واقعه فوت در شهرستان گچساران نسبت به سال 1395 هم اظهارداشت: 2 نفر در سال گذشته در این شهرستان خودکشی کرده و 9 نفر نیز بدلیل خشونت جان خود را از دست داده اند.

رئیس ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 نفر بدلیل بیماری‌های تنفسی، 7 نفر بدلیل بیماری های گوارشی و 2 نفر بخاطر بیماری های عفونی در سال گذشته جان خود را از دست داده اند.

گرجی نژاد با اشاره به آمار ثبت شده واقعه فوت در شهرستان گچساران طی سال گذشته، تصریح کرد: 55 نفر بدلیل حوادث غیرمترقبه مانند تصادفات در این شهرستان فوت کرده که از این تعداد 36 نفر مرد و 19 نفر زن بوده اند.

کاهش 403 واقعه ازدواج در گچساران

وی از ازدواج 928 زوج گچسارانی در سال گذشته هم خبرداد و یادآورشد: متاسفانه در سال گذشته شاهد کاهش 403 واقعه ازدواج در این شهرستان نسبت به سال 1395 بوده ایم.

رئیس ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از واقعه ثبت شده ازدواج در سال گذشته این شهرستان 887 واقعه شهری و 41 واقعه روستایی است.

هر سه و نیم واقع ازدواج یک واقعه طلاق

گرجی‌نژاد با اظهار تاسف از وقوع واقعه طلاق در بین زوج های گچسارانی، ادامه داد: متاسفانه در سال گذشته شاهد به ثبت رسیدن 261 واقعه طلاق در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بوده ایم.

وی افزود: از هر سه و نیم واقعه ازدواج در گچساران یک واقعه طلاق در سال گذشته به ثبت رسیده که امیدواریم در سالجاری این آمار روند کاهشی چشمگیری داشته باشد.

رئیس ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به آمارهای ازدواج، طلاق، فوت و تولد این شهرستان در 2 ماهه اول امسال هم اشاره و از به ثبت رسیدن 274 واقعه ازدواج در 2 ماهه اول امسال شهرستان خبرداد.

هر شش ازدواج یک طلاق در 2 ماهه اول گچساران

گرجی نژاد گفت: از 274 واقعه ازدواج به ثبت رسیده طی 2 ماهه اول امسال شهرستان گچساران 264 واقعه شهری و 10 واقعه روستایی است.

وی از به ثبت رسیدن 43 واقعه طلاق در 2 ماهه اول شهرستان گچساران هم اظهار تاسف کرد و یادآور شد: به ازای هر شش ازدواج متاسفانه شاهد ثبت یک واقعه طلاق در 2 ماهه اول این شهرستان بوده ایم.

رئیس ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار واقعه " فوت " در سالجاری هم اشاره و خاطرنشان کرد: در 2 ماهه اول امسال 79 واقعه فوت در این شهرستان به ثبت رسیده که 48 فوتی مربوط به مردان و 31 فوتی مربوط به زنان است.

سکته قلبی مهمترین دلیل فوت گچسارانی ها در سال جاری

گرجی نژاد گفت: سکته قلبی با 46 مورد به ثبت رسیده مهمترین دلیل فوت در 2 ماهه اول امسال گچساران بوده که متاسفانه 28 مرد و 18 زن بدلیل سکته قلبی در این شهرستان جان خود را از دست داده اند.

وی حوادث غیرعمدی و سرطان را از دیگر علل به ثبت رسیده واقعه فوت گچسارانی ها در ابتدای سالجاری برشمرد و اظهارداشت: در ابتدای سالجاری 11 نفر که شامل هفت مرد و چهار زن می شوند بدلیل حوادث غیرعمدی جان باخته و از سویی بیماری سرطان نیز 11 نفر دیگر را که هفت و مرد و چهار زن هستند را به کام مرگ کشانده است.

رئیس ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک حادثه " خودکشی " منجر به فوت در 2 ماهه اول امسال این شهرستان اظهار نگرانی کرد.

گرجی نژاد افزود:‌ در سالجاری 364 واقعه تولد در مناطق مختلف گچساران به ثبت رسیده که از این تعداد، 301 واقعه شهری و 63 واقعه روستایی است.

تولد 185 دختر در گچساران/ تولد در شهرها بیشتر از روستاها به ثبت رسیده

وی تعداد پسران متولد شده در مناطق شهری گچساران را 153 پسر و تعداد دختران متولد شده روستایی این شهرستان را 148 دختر برشمرد و خاطرنشان کرد: از 63 واقعه تولد روستایی نیز 26 پسر و 37 دختر به ثبت رسیده است.

رئیس ثبت احوال گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموع متولدین پسر و دختر شهری و روستایی این شهرستان در 2 ماهه اول امسال را 366 واقعه که از این تعداد 185 واقعه مربوط به دختران و 179 واقعه مربوط به پسران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز