خبرگزاری کار ایران

ولی رمضانی در گفت‌وگو با ایلنا:

با احداث پروژه تونل دیل - چرام مخالفیم/ این پروژه مشکل زیست‌محیطی دارد/ شکایت محیط زیست گچساران از مجری پروژه

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۴۲

رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که پروژه محور در دست احداث گچساران - چرام که قرار است تونل 2 هزار و 600 متری در آن احداث بشود مشکل زیست‌محیطی دارد و محیط زیست این شهرستان به‌دلیل رعایت نشدن مسائل زیست‌محیطی با احداث این تونل مخالف است.

ولی رمضانی در گفت‌وگو با ایلنا از گچساران گفت: متاسفانه مجری طرح تونل محور "دیل - چرام" تاکنون گزارش ارزیابی خود را تحویل اداره محیط زیست این شهرستان نداده و اداره محیط زیست گچساران بنا به همین دلیل از مجری طرح شکایت کرده است.

وی با تشریح پروژه تونل "دیل - چرام" و میزان خسارات وارده به گونه های گیاهی و جانوری در محدوده اجرای این پروژه، اظهارداشت: مجری طرح تونل، گزارش ارزیابی میدان عملیاتی و مسیرهای منتخب را به اداره محیط زیست گچساران ارائه نداده است.

رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب در این منطقه، لزوم مستندسازی گزارش کارشناس محیط زیست برای کمترین خسارات وارده الزامی است.

رمضانی با اشاره به گونه های گیاهی و جانوری محل احداث تونل " دیل - چرام" ، خاطرنشان کرد: انواع "کل"، " بزکوهی"، پلنگ" ، "کفتار " و سایر پرندگان و خزندگان در این منطقه به طور فراوان دیده و زندگی می‌کنند.

اداره محیط زیست گچساران با احداث تونل دیل - چرام مخالف است

وی گفت: عملیات خاکبرداری، حمل خاک و تولید زباله در محل اجرای پروژه از دیگر نگرانی های ما در حوزه محیط زیستی است.

رئیس محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تخریب زیستگاه جانوری و پوشش گیاهی بدون بررسی‌های کارشناسی شده عواقب جبران ناپذیری را برای همه دنبال خواهد داشت، یادآورشد: اداره محیط زیست گچساران با احداث تونل "دیل - چرام" بدلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی مخالف است.

تاج گردون: این پروژه بااعتباری معادل 157 میلیارد تومان اجرا می‌شود

نماینده گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر اجرا می‌شود،  اظهار داشت: این پروژه با اعتباری به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان اجرا می شود.

غلامرضا تاج گردون با تشریح کامل این پروژه مهم، خاطرنشان کرد: در این پروژه یک دستگاه تونل به طول 2 هزار و ۶۰۰ متر احداث می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از احداث هفت هزار  و ۴۰۰ متر جاده در این پروژه خبرداد و تصریح کرد: قطعه اول این طرح عمرانی به طول هفت کیلومتر است که تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سالجاری به بهره برداری می رسد.

تاج گردون گفت: برای اجرای این طرح 800 هزار متر مکعب خاکبرداری و 455 هزار کیلومتر خاکریزی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با احداث این تونل مسیر مواصلاتی  15 کیلومتر کاهش می‌یابد، ادامه داد: اعتبار اختصاص داده شده برای احداث یک دستگاه تونل 125 میلیارد تومان است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: با افتتاح  این مسیر راه مواصلاتی که از نوع درجه دو بود به درجه یک تبدیل می‌شود.

تاج گردون، میزان آسفالت استفاده شده در این مسیر را 22 هزار و 800 تن آسفالت ذکر و اظهارداشت: 14 هزار و 500 متر  برای اجرای این طرح عمرانی ساخت تونل در گردنه دیل انجام خواهد گرفت.

وی گفت: پروژه ملی جاده پاتاوه - دهدشت یکی از مهمترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه وبویراحمد است که قطعه سوم آن به طول 63 کیلومتر در حال اجراست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: هزار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای این طرح ملی اختصاص داده شد که از این میزان 900 میلیارد ریال تاکنون تخصیص داده شده است.

تاج گردون تاکید کرد: زمانی که پروژه پاتاوه به دهدشت تمام شد، پروژه چرام و ضرغام آباد و یک جاده فرعی درجه ۲ تبدیل به یک جاده اصلی با یک تونل وزین انجام خواهد شد.

وی گفت: با نگاهی به محور جنوب و محور باباکلان و بعد میشان و گناوه کارهای بزرگی در حال انجام است و این پروژه قطعا یک پروژه سنگینی خواهد بود که موجب عمران و آبادانی منطقه خواهد شد.

تقدیر تاج گردون از قرارگاه خاتم الانبیا و موسسه حرا

رئیس کمیسیون و برنامه مجلس با تقدیر از موسسه حرا که مجری طرح تونل "دیل - چرام" است، تصریح کرد: پروژه‌های سختی مانند آب‌رسانی به اراضی باباکلان توسط همین موسسه در این شهرستان در حال اجرا است و پروژه احداث تونل در این شهرستان قطعا یک پروژه سنگین خواهد بود که موجب عمران و آبادانی منطقه خواهد شد.

تاج‌گردون افزود: مهمترین فعالیت موسسه حرا، احداث تونل در کشوراست که با بهترین تجهیزات این پروژه‌ها را در دست دارند که من از وی خواهش کردم به منطقه بیایند و این کار سنگین را انجام دهند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت: من از قرارگاه خاتم به خصوص این موسسه تقدیر و تشکر می‌کنم که به جرات می‌توان گفت جور سازندگی را در بسیار عالی متقبل می‌شوند.

تاج گردون افزود: با اجرای شدن این طرح، دهستان بویراحمد گرمسیری در شهرستان گچساران به بنادر جنوبی متصل خواهد شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، فاز دوم جاده گچساران - چرام با اعتباری به مبلغ 157 میلیارد ریال با حضور مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در روز 24 اسفندماه 1396 کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز