خبرگزاری کار ایران

مدیر فرودگاه یاسوج در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواریم مسیر هواپیمای یاسوج تغییر کند/ مذاکره نماینده بویراحمد با مسئولان ارشد نظامی برای تغییر مسیر

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۳۱

مدیر فرودگاه یاسوج اظهار امیدواری کرد با موافقت برخی نهادهای نظامی شاهد تغییر مسیر هواپیمای یاسوج از بالای ارتفاعات دنا باشیم.

" علی محسنیان" در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: برای اطمینان خاطر مسافران پرواز هواپیمایی یاسوج بدنبال تغییر مسیر از بالای ارتفاعات دنا هستیم.

وی با بیان اینکه پرواز کنونی هواپیمایی "EMBRAER 145  " یاسوج که با 48 مسافر و خدمه درحال انجام است از همان مسیر قبلی انجام می گیرد، اظهار داشت: البته این پرواز در ارتفاع بالا صورت می گیرد و عبور از مسیر گذشته مشکلی ندارد اما بخاطر اطمینان بیشتر بدنبال تغییر مسیر هستیم.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: در صورت موافقت برخی نهادهای نظامی، مسیر پرواز هواپیمایی " آتا " کوتاه‌تر و هواپیما پس از دور زدن قله دنا در فرودگاه یاسوج به زمین می نشیند.

نماینده بویراحمد پیگیر تغییر مسیر

محسنیان با تشریح تغییر مسیر پرواز هواپیمای یاسوج در صورت موافقت نهادهای نظامی، خاطرنشان کرد: آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی پیگیری های مستمری برای تغییر مسیر کنونی را انجام داده و البته دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز مکاتبه ای در این ارتباط با مسئولان نظامی کشور داشته است.

وی گفت: قرار است تا 2 یا سه ماه آینده نظر نهایی نهادهای نظامی در این ارتباط اعلام شود و ما امیدواریم بخاطر اطمینان بیشتر مسافران هواپیمایی یاسوج این موافقت صورت گیرد.

مدیر فرودگاه یاسوج از چهار پرواز هواپیمایی آتا در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه بعد از سقوط هواپیمایی آسمان در ارتفاعات دنا خبرداد و تصریح کرد: درصورت استقبال، پروازهای فرودگاه یاسوج روزانه می شود.

محسنیان افزود: هم اکنون هر پرواز 48 مسافر و خدمه را جابجا می‌کند که اگر استقبال مثل گذشته باشد بطور حتم پروازهای عصرگاهی را نیز راه اندازی می کنیم.

وی ساعات پرواز هواپیمایی آتا در روزهای عنوان شده از تهران - یاسوج را ساعت شش صبح و ساعت برگشت از یاسوج - تهران را ساعت هشت صبح برشمرد.

نشست نماینده بویراحمد با رئیس کل نیروهای مسلح برای تغییر مسیر هواپیمایی یاسوج

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم از پیگیری های خود برای تغییر مسیر هواپیمایی یاسوچ از ارتفاعات دنا با مسئولان ارشد نظامی کشور خبرداد و اظهارداشت: نشستی با سرلشگر  "باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط برگزار کردیم.

" غلام محمد زارعی " به ایلنا از یاسوج گفت: تا 2 یا سه ماه آینده شرایط نهایی تغییر مسیر هواپیمایی یاسوج از بالای ارتفاعات دنا مشخص می‌شود و امیدواریم این اتفاق باعث اطمینان خاطر مسافران و مردم شود.

هواپیمایی" EMBRAER 145 " خوب، مطمئن و ایمن است

زارعی با بیان اینکه مسیر فعلی به دلیل ارتفاع 37 هزار متری هیچ مشکلی ندارد ، تصریح کرد:  علاوه بر اینکه سرعت هواپیما بالاست امکان پرواز در ارتفاع بالاتر از 37 هزار متری وجود دارد که این مسئله شرایط جدیدی را در فرودگاه یاسوج فراهم کرده است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیمای "امبرائر 145" خوب، مطمئن و ایمن است که معمولا در پروازهای چارتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و این هواپیما از نظر ساخت و تجهیزات در حد پیشرفته ترین هواپیماهای روز دنیاست.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در شرکت هواپیمایی کشور و برگزاری جلسات با وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت راه اندازی مجدد پروازهای "تهران- یاسوج" و سایر مسیرهای پروازی که از طریق فرودگاه یاسوج امکان پذیر است، اظهار داشت: اولین پرواز مجدد هواپیمای جدید و پیشرفته در فرودگاه یاسوج انجام شد که امیدواریم ضمن تقویت این پرواز، ایرلاین های دیگر به کمک بشتابند.

هیچ مشکلی در زمینه تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه یاسوج وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه یاسوج با ظرفیت کامل، توان و امکانات بیشتر پروازهای خود را ادامه خواهد داد.

زارعی در خصوص مسیر پروازهای فرودگاه یاسوج هم خاطرنشان کرد: امکانات فرودگاه یاسوج از نظر طول باند، امکانات ناوبری و تجهیزات مورد نیاز برای پرواز ایمن فراهم است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه یاسوج هم ادامه داد: هیچ مشکلی در زمینه تجهیزات کمک ناوبری این فرودگاه وجود ندارد، تجهیزات VOR و NDB   از بهترین نوع آن هاست اما باید به روزتر و بهتر شوند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پروازهای فرودگاه یاسوج که روزانه تنها یک پرواز از تهران- یاسوج و بالعکس داشت پس از سانحه پرواز تهران- یاسوج در روز یکشنبه،29 بهمن ماه سال 96 و سقوط هواپیمای ATR 72 در ارتفاعات دنا که منجر به جانباختن 65 نفر مسافر، کادر پروازی و خدمه شده بود، پروازی نداشت و تعطیل شده بود که هم اکنون توسط شرکت هواپیمایی " آتا " پرواز از فرودگاه یاسوج شروع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز