خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد:

پمپاژهای آب حیاتی باید به دیزل‌های اضطراری مجهز شوند/ تامین 20 درصد برق ادارات با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۰۶۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از مجهز شدن پمپاژهای آب حیاتی با استفاده از دیزل های اضطراری براساس بخشنامه وزارت نیرو خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، " داود راهزادی" در نشست کاهش پیک شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در ستاد این شرکت گفت: براساس بخشنامه وزارت نیرو، تمامی پمپاژهای آب حیاتی و مهم باید از دیزل های اضطراری در زمان قطعی برق برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه چاه‌های مهم و حیاتی آب تحت نظارت شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی سازمان جهادکشاورزی بایستی به دیزل‌های اضطراری مجهز باشند، اظهار داشت: درصورت قطع برق این دیزل‌ها وارد مدار شده و شاهد قطعی آب در هنگام قطعی برق نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: وزارت نیرو براساس بخشنامه ای، شرکت های تابعه این وزارتخانه را مکلف نموده که مجتمع های آبرسانی و تصفیه خانه های خود را نیز به دیزل های اضطراری مجهز کنند.

راهزادی، تجهیز پمپاژهای آب، مجتمع های آبرسانی و تصفیه خانه های آب به دیزل های اضطراری را گامی در راستای پدافند غیرعامل هم خواند و خاطرنشان کرد: شایسته  است شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان کهگیلویه و بویراحمد این بخشنامه را اجرایی کنند.

احتمال خاموشی های برق با برنامه در استان خوزستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از احتمال خاموشی های برق بابرنامه در استان خوزستان در تابستان امسال هم اظهار نگرانی کرد.

راهزادی گفت: باتوجه به کاهش تولید برق در نیروگاههای استان خوزستان، احتمال خاموشی های برق بابرنامه در این استان وجود دارد که چون این استان تامین کننده برق استان کهگیلویه و بویراحمد هم هست ممکن است با برخی خاموشی های ناخواسته روبرو شویم.

وی باتاکید بر تجهیزشدن پمپاژهای آب، مجتمع ها و تصفیه خانه های آب در استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآورشد: شرایط تابستان امسال شرایط خاصی دارد که می طلبد شرکت های تابعه وزارت نیرو در این استان تاقبل از شروع فصل گرم بفکر تمهیدات لازم برای قطع نشدن پمپاژهای تامین کننده آب مردم باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد باتاکید بر مجهزشدن پمپاژهای آبرسانی، مجتمع ها و تصفیه خانه های آب داشتن دیزل های اضطراری، اظهارداشت: درصورت وجود دیزل های اضطراری و قطع احتمالی برق، دیگر شاهد قطع آب برای مردم نخواهیم بود.

**  تامین 20 درصد برق ادارات بااستفاده از نیروگاههای خورشیدی

راهزادی از مکلف بودن دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات رسانی برای تامین 20 درصد برق ساختمان های اداری خود با استفاده از نیروگاههای خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد براساس مصوبه هیئت وزیران هم خبرداد.

وی گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران تمامی دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات رسان بایستی 20 درصد برق ساختمان های اداری خود را با استفاده از نیروگاههای خورشیدی تامین کنند که متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد این مصوبه بنحو مطلوبی اجرایی نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد باتاکید برآمادگی این شرکت برای همکاری با دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات رسان باهدف نصب و راه اندازی نیروگاههای خورشیدی، اظهارداشت: تعداد اداراتی که اکنون در این استان دارای نیروگاه خورشیدی هستند انگشت شمار بوده که می طلبد شاهد همکاری گسترده در این ارتباط نیز باشیم.

راهزادی گفت: تابستان امسال باتوجه به گرمای زودرس و کمی بارش شرایط خاص خود را دارد که از مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد می خواهیم به فکر مدیریت مصرف برق در این ایام باشند.

انعقاد تفاهمنامه کاهش پیک پمپاژهای آب شهری و کشاورزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این شرکت برای انعقاد تفاهمنامه کاهش پیک پمپاژهای آب شهری و کشاورزی در این استان هم خبرداد.

راهزادی گفت: براساس این تفاهمنامه، برنامه‌های مدون و کارشناسی شده‌ای به دستگاه‌های مرتبط جهت کاهش مصرف برق خود در زمان پیک مصرف برق ارائه می شود.

وی با تاکید براینکه کاهش مصرف برق در هر تعرفه ای می تواند برای ذخیره سازی و تامین برق پایدار سایر مشترکین برق موثر باشد، از افزایش حدود هشت درصدی مصرف برق در سال گذشته اظهار نگرانی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در یکسال گذشته واحد مدیریت مصرف این شرکت با اجرای برنامه های مختلفی در حوزه فرهنگی تلاش نموده تا کاهش مصرف برق در استان نهادینه شود.

راهزادی با اشاره به اجرای پروژه های متعدد فنی برای کاهش مصرف برق و همچنین کاهش نرخ تلفات انرژی، خاطرنشان کرد:‌ برای بهینه سازی مدیریت مصرف برق نیازمند همراهی و همکاری تمامی مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد ، دراین نشست، راهکارهای مختلفی جهت مدیریت مصرف برق در تابستان در استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان کهگیلویه و بویراحمد مکلف شدند تا قبل از شروع فصل گرم امسال، اقدام به خرید و یا فراهم نمودن دیزل های اضطراری کنند.

تامین 20 درصد برق موردنیاز ساختمان های اداری این شرکت ها نیز مورد بحث قرار گرفت که قرارشد شرکت های تابعه وزارت نیرو تمهیدات لازم را نیز در این ارتباط در کمترین زمان ممکن اندیشیده و شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همکاری های لازم با این شرکت ها را داشته باشد.

شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی خود برای انعقاد تفاهمنامه کاهش پیک پمپاژهای آب شهری و کشاورزی در این استان اعلام و قرار شد این تفاهمنامه با شرکت های تابعه وزارت نیرو منعقد شود.

بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های شرکت های تابعه وزارت نیرو نیز از دیگر مصوبات این نشست بود که قرارشد کارشناسان شرکت توزیع نیری برق استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در شرکت های تابعه وزارت نیرو، بررسی های لازم برای کاهش مصرف برق در ساختمان های این شرکت ها را انجام و اجرایی کنند.

240 هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در سال گذشته، میزان مصرف برق این مشترکین رشد حدود هشت درصدی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز