خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

باند اول پل سوم بشار یاسوج بعد از تعطیلات خرداد افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۲۴

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح باند اول پل سوم بشار یاسوج بعد از 16 سال تعطیلی خبرداد.

" عزیز فیلی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: باند اول پل سوم بشار یاسوج که می تواند بخش عمده‌ای از ترافیک شهری را کاهش دهد بعد از تعطیلات خردادماه امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی برای اتمام کار این پروژه درحال انجام است، اظهار داشت: تاکنون حدود 90 میلیارد ریال برای ساخت این پل هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی یک قرارداد دیگر، 160 میلیارد ریال دیگر به این طرح اختصاص یافته که با هزینه این اعتبار پل سوم بشار تکمیل خواهد شد.

فیلی با اشاره به موقعیت خاص پل سوم بشار یاسوج، خاطرنشان کرد:‌ پل سوم بشار به لحاظ موقعیت و نقش آن در رفع ترافیک شهر یاسوج اهمیت اساسی دارد و با تحقق لاین اول، تکمیل لاین دوم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین ادامه مسیر بعد از این پل به طول پنج کیلومتر اتصال به پلیس راه "یاسوج- شیراز" را محقق خواهد کرد.

فیلی افزود: امید است با احداث پنج کیلومتر، این پل به پلیس راه یاسوج – شیراز متصل شود تا بتوانیم در آینده از مرکز یاسوج به سمت مبادی خروجی شیراز به بابا میدان اتصال برقرار کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نداشتن برنامه ریزی و تخصیص نیافتن اعتبار را از جمله دلایل عدم تحقق این پل در گذشته دانست و بر افزایش سرعت احداث پل سوم بشار با هدف رفع ترافیک شهری و تسهیل در عبور و مرور تاکید کرد.

فیلی بر کالورت کردن (آبروهای زیرزمینی) لوله انتقال آب شرب موجود در زیر پل بشار و ایجاد پوشش مناسب با درنظر گرفتن امکان تعمیر تاکید و تصریح کرد: همچنین استفاده و تامین بتن از مراکز دارای استاندارد بر کیفیت کار پروژه های عمرانی می افزاید.

وی گفت:‌ تحقق این پروژه اهمیت و نقش مهم و خاصی در شبکه حمل و نقل درون شهری و کاهش بار ترافیکی دارد.

مسئول ارشد عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد به تاریخچه‌ای از اجرای این پل اشاره کرد و یادآور شد: کار ساخت پل بشار از سال ۸۱ آغاز شد که به دلایل مختلف اتمام آن به موقع انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز