خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

افتتاح پل سوم بشار بعد از 15 سال در یاسوج/ هزینه 4 میلیاردی و مقاوم بودن پل در مقابل زلزله

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۵۴

با حضور استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پلی بعد از 15 سال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از یاسوج، افتتاح پل سوم بشار یاسوج بعد از 15 سال را می‌توان اتفاق مبارکی در دوران مدیریت " علی محمد احمدی " استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این استان محسوب کرد.

افتتاح این پروژه راکد و نیمه فعال، اولین اولویت‌کاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود و با افتتاح پل سوم بشار یاسوج، " احمدی " به وعده خود بدرستی و باسرعت عمل کرد.

هیچ زلزله ای نمی تواند پل سوم بشار را تخریب کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح پل سوم بشار یاسوج تاکیدکرد که هیچ زلزله ای نمی تواند این پل را تخریب کند.

محمدعلی علیمردانی با تشریح مشخصات فنی پل سوم بشار یاسوج، اظهارداشت:‌ ساخت این پل که از سال 82 آغاز شده بود تا پایان سال گذشته تنها 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی گفت: مردم نسبت به این پل خاطرجمع باشند چرا که 4 میلیارد تومان در زیر پل هزینه شده و تعداد 170 شمع در آن به کار رفته و هیچ زلزله‌ای نمی‌تواند به آن آسیب برساند.

وی با بیان اینکه طول پل 130 متر و 2 دهانه 40 متری و 25 متری دارد، خاطرنشان کرد: 37 هزار مترمکعب بتن ریزی در آن به کار رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از نظر ترانشه سازی و پل سازی، ایمنی پل نیز برای مقاومت در برابر سوانحی مانند زمین لرزه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:‌ ۱۱ میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم این پروژه نیاز است.

علیمردانی افزود: با افتتاح این پل، پیش‌بینی بحران قطع ارتباط با شهر یاسوج از سمت گچساران، سپیدان و روستاهای اطراف یاسوج در صورت بروز مشکل در پل اول بشار رفع شد.

پل پنجم بشار یاسوج ساخته می شود

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین از ساخت پل پنجم بشار را خبر داد و اظهارداشت:‌ با انجام مطالعات، عملیات ساخت پل پنجم بشار شروع می شود.

غلام محمد زارعی گفت:‌ شهر یاسوج با توجه به افزایش جمعیت و مهاجر پذیر بودن، توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف را طلب می‌کند که مدیریت صحیح و برنامه ریزی آینده نگرانه از بروز آسیب‌های ناشی از مهاجرت به این شهر جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا تعریف شده است، ادامه داد:‌  هدفگذاری برای ایجاد 170 کیلومتر راه روستایی نیز انجام شده است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خاص پل سوم بشار یاسوج اشاره و خاطرنشان کرد:‌ برای به سرانجام رسیدن این پل 25 میلیارد تومان هزینه شد.

زارعی افزود:‌  20 میلیارد تومان دیگر هم برای اتمام فازهای دیگر آن نیاز است.

عضو ککمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در گذشته تامین اعتبار کمتر از سه میلیارد تومان برای این پروژه را شاهد بودیم و این در حالی است که در مدت زمان اجرای برنامه ششم توسعه، ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای پل سوم بشار اختصاص یافت.

زارعی تاکیدکرد که با اجرای فاز دوم این پروژه، اتصال پل به مسیرهای کمربندی شهر عملیاتی می‌شود.

یاسوج نباید در بن بست باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین با برشمردن برخی تلاش ها برای خروج این استان از توسعه نیافتگی، یادآورشد: یاسوج مرکز سیاسی استان است و نباید در بن بست باشد

علی محمد احمدی گفت: این شهر در درون خود نباید محصور باشد که اکنون با افتتاح پل سوم شاهد اقدامات اساسی هستیم و عملیات ساخت پل چهارم بشار هم در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی از هدفگذاری برای ایجاد پل پنجم بشار خبر داد و ادامه داد: عملیات اجرایی پل پنجم بشار بعد از تامین منابع پایدار عملیاتی می‌شود تا سرنوشتی مانند پل سوم پیدا نکند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقدست توسعه ظرفیت‌های زیرساختی شهر یاسوج به رفع گره‌های ترافیکی این شهر کمک می‌کند و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل، توسعه مسیر ورودی‌ها و خروجی‌های شهر یاسوج ضروری است.

احمدی گفت:‌ اعمال برنامه‌ریزی کارشناسی شده با عزم جدی برای تحقق سایر پروژه‌ها ضروری و تلاش می‌شود که باند دوم پروژه نیز عملیاتی و پروژه تکمیل شود.

وی افزود: سعی می‌کنیم که در سریع‌ترین زمان ممکن فاز دوم پل سوم بشار یاسوج نیز به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز