خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان:

آزادی 15 زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد/ آزادی 4 زن زندانی در استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۷۳

مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۱۵ زندانی غیرعمد زندان‌های این استان در اولین روز از هفته قوه قضائیه خبرداد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان گفت: در اولین روز از هفته قوه قضائیه و با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان تعداد ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان از زندان آزاد شدند.

وی در آغاز این آئین که در آن رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان و تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حضور داشتند، اظهار داشت: خدمات و رفاهیات متعددی در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی، ورزشی، بهداشتی و درمانی و اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان انجام می گیرد که امید داریم تا مددجویان، تحت تأثیر این برنامه ها قرار گرفته و ضمن ابراز ندامت و پشیمانی و اصلاح رفتار و کردار، خود را برای زندگی آبرومند پس از آزادی آماده کنند.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تراکم جمعیت کیفری و نابرابری ظرف و مظروف، خواستار مساعدت و همراهی بیشتر مقامات قضایی در استفاده از ظرفیت‌های قانونی بمنظور کاهش تعداد زندانیان شد و خاطرنشان کرد: البته در سال گذشته خدمات بسیار خوبی در بخش هایی همچون اعطای مرخصی، پایان حبس، و دیگر تسهیلات قانونی مثل تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار و آزادی مشروط و دادن عفوهای عمومی انجام گرفته که تا حدودی جمعیت زندانیان کنترل و از افزایش آمار جلوگیری شده است و انتظار داریم که در سالجاری این خدمات بیشتر از گذشته باشد.

جمیاری در ادامه، خانواده زندانیان را از جمله اقشار آسیب پذیر جامعه خواند و بی توجهی به آنان را سبب افزایس آسیب های اجتماعی و تکرار چرخه جرم و حبس دانست و اظهار امیدواری کرد تا از سوی دولت، نظام جامع اعتباری ویژه ای جهت حمایت از این خانواده های نیازمند در نظر گرفته شود.

نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان، جشن‌های گلریزان رمضان امسال را غیر قابل مقایسه با سنوات گذشته دانست و گفت: با کمک و همراهی بسیار خوب مسئولان ارشد استان و در مجموع ۱۱ میلیارد ریال بصورت نقدی و تعهدی جمع آوری شد که امروز و در اولین روز از هفته قوه قضائیه تعداد ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان شامل ۱۱ مرد و ۴ زن آزاد شدند.

وی با یادآوری این نکته که میزان بدهی این ۱۵ نفر حدود ۲ میلیارد ریال بوده است که ۲۵ درصد آن تخفیف و مابقی از محل کمک خیرین پرداخت شده، گفت: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۵۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان وجود دارد که برای آزادی آنان حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز