خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت ماهیان کپور چینی وارد شده به استان گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۷

براساس این گزارش کاهش نرخ رشد روزانه، اختلاط نژاد، افزایش ضریب هم خونیمولدین، کاهش مقاومت ماهیان در برابر بیماری، کاهش درصد بقاء در زمانتولید بچه ماهی کپور از عمده دلایل پروژه مولدسازی می باشد.

ایلنا - گرگان: در نشستی وضعیت ماهیان کپور چینی وارد شده به استان گلستان بررسی شد.

به گزارش ایلنا از گرگان، در این نشست معاون دفتر توسعه ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات گلستان ومعاونین وی، معاونین آبزی پروری شیلات استان‌های مازندران، گیلان و خوزستان حضور داشتند.

در این نشست «علیمیری» مدیر عامل شرکت ران نیز گزارش کاملی در زمینه نحوه خرید و اخذ مجوزهای لازم و چگونگی انتقال این گونه ماهی به استان ارائه داد.

سپس هر یک از اعضاء حاضر در جلسه دیدگاه‌ها و نظرات خود را در زمینه لزوم استفاده بهینه از بچه ماهیان وارداتی، ارتقاء سطح کیفی مولدین کشور، اصلاح‌نژاد مولدین موجود در کشور و تقویت بانک ژنی کپور ارائه دادند.

براساس این گزارش کاهش نرخ رشد روزانه، اختلاط‌نژاد، افزایش ضریب هم خونیمولدین، کاهش مقاومت ماهیان در برابر بیماری، کاهش درصد بقاء در زمانتولید بچه ماهی کپور از عمده دلایل پروژه مولدسازی است.

در پایان این نشست اعضای حاضر در جلسه از ماهیان وارداتی واقع در مرکزتکثیر ماهیان گرم آبی شهرستان آزادشهر بازدید کردند.

ازم به ذکر است، یکی از انواع ماهیان گرم آبی که در منابع آبی، آبندان‌ها، مزارع کشور در حال پرورش هستند، گونه کپور نقره‌ای(فیتوفاک(، کپور سرگنده(بیگ هد) و کپور علفخوار(آمور) که معروف به ماهی چینی است و زایشگاه اصلی آن در کشور چین و رودخانه آمور است.

این گونه‌ها برای اولین بار توسط دولت با توجه به مطالعات انجام شده توسط تحقیقات و کار‌شناسان شیلات از کشور چین در دهه ۷۰ وارد ایران شده است. واردات بچه ماهی این گونه از ماهیان گرم آبی برای رفع مشکل تکثیرکنندگان و بهبود وضعیت آینده یک اقدام بسیار مهم و ارزنده است که بخش خصوصی با هزینه بسیار بالا و با حمایت دولت توانست در این زمینه اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز