خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۳۰۰ پرونده اختلاف کارگر و کارفرما در گلستان به سازش ختم شد/امنیت شغلی مهم ترین مطالبه کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۵۶۸

 رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کاراستان گلستان گفت: درسال گذشته ۱۳۰۰ پرونده اختلاف کارگر و کارفرما در گلستان به سازش ختم شد که نسبت مدت سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

روح الله تجری با حضور درخبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: پرداخت حقوق ۸ میلیون  تومانی نمی‌تواند امورات و نیاز خانوار کارگران را برآورده کند وافزایش نرخ حقوق باید بر اساس تورم از بانک مرکزی باشد ولی متاسفانه این موضوع رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: درسال گذشته ۱۳۰۰ پرونده اختلاف کارگر و کارفرما در گلستان به سازش ختم شد که نسبت مدت سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.درسال گذشته  برای کاهش ورودی پرونده‌های اختلاف کارگری و کافرمایی  جلساتی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی  با حضور اداره‌کل کار و نمایندگان تشکل‌ها برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: درایام کرونا تعداد ۳هزار و۲۰۰نیروهای طرحی و قراردادی دربیمارستان های استان در بخش کرونا مشغول به کار شدند که قرار بود همه آنها تعدیل شوند که درسال گذشته توانستیم با پیگیری فراوان وبا همراهی مسئولان جلوی تعدیل آنها ها را بگیریم.

تجری بیان کرد: این نیروها در دوران سخت کرونا به کمک وزارت بهداشت آمدند تا مراقب بیماران باشند و نباید با آنها چنین برخوردی شود و بیمارستان ها به آنها نیاز دارد که باید آنها تبدیل وضعیت شوند.

وی یاداورشد: زمان رسیدگی به شکایت کارگران  از ۶۰ روز به ۴۴ روز کاهش رسیده است و تمام تلاش خود را برای حقوق کارگران انجام می دهیم .خوشتبختانه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های مطروحه بین کارگران وکارفرمایان را به ۳۵ روز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کارگران باید امنیت شغلی داشته باشند ومسئولان تلاش کنند فضای اشتغال در استان پایدار و امید آفرین باشد.حمایت از قشر کارگری و گردانندگان چرخه تولید توسط دولت امری ضروری بوده که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز