خبرگزاری کار ایران

تأکید معاون استاندار گلستان بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان

کد خبر : ۱۳۵۷۰۱

توسعه گردشگری و جذب توریسم به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار مسئولین استانی می باشد که نیاز به همت جمعی همه مدیران، بویژه در حوزه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دارد.

ایلنا - گرگان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های گردشگری استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، علی اصغر طهماسبی در جلسه‌ای که با حضور مدیران استانی و شهرستانی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد اظهار داشت: استان گلستان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که بخش زیادی از این‌جاذبه‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری و جذب توریسم به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار مسئولین استانی می‌باشد که نیاز به همت جمعی همه مدیران، بویژه در حوزه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان داشت: جذب گردشگران داخلی و خارجی که مهم‌ترین هدف ما در این حوزه است با ایجاد جاذبه‌های گردشگری و توسعه امکانات رفاهی و قابل دسترس، امکان پذیر است و ما باید با بهره برداری صحیح و بهینه از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خدادادی که نصیب استان گلستان شده است نسبت به این مهم اقدام کنیم.

به گفته وی، صنعت گردشگری و توریسم، جزء پولساز‌ترین حوزه‌های اقتصادی است که اگر ما بتوانیم در این راستا با نقشه راه و افق چشم انداز پیش برویم، قطعاً استان گلستان از سودآوری بالای حوزه گردشگری بهره‌مند خواهد شد.

طهماسبی با اشاره به وجود مراکز مختلف فرهنگی، ملی و دینی در کنار جاذبه‌های فراوان طبیعی در استان گلستان، خاطرنشان کرد: وجود بلند‌ترین برج آجری جهان در گنبد کاووس که به ثبت جهانی یونسکو درآمده، وجود دیوار دفاعی گرگان به عنوان سومین دیوار بلند طولی دنیا که ثبت جهانی آن در دستور کار یونسکو قرار گرفته است، وجود بناهای تاریخی و مناظر بکر و همینطور ده‌ها موقعیت گردشگری دیگر از جمله افتخاراتی است که نصیب استان گلستان و حتی کشور ما شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های بزرگ ملی همانند جشنواره اقوام ایران زمین که همه ساله در گرگان برگزار می‌شود، یکی از اقدامات ارزنده‌ای است که در این حوزه صورت گرفته است و هرساله ما شاهد برگزاری هر چه با شکوه‌تر این جشنواره با استقبال بی‌نظیر مردم استان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداردر پایان با اشاره به صنایع دستی استان گفت: صنایع دستی استان گلستان از آن جهت که میراثدار همه اقوام ایران زمین است از تنوع بسیار بالایی برخوردار می‌باشد که می‌تواند زمینه ساز یک بستر شغلی مناسب و پر درآمد برای جوانان علاقه‌مند به این عرصه باشد و بسیاری از دغدغه‌های حال حاضر مسئولان نظام را در امر اشتغالزایی جوانان کاهش دهد.

پیش از این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استاندار از مجتمع آموزشی صنایع دستی گرگان، کاخ آغا محمد خان، موزه گرگان، بناهای تاریخی واقع در اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدرسه تقوی گرگان بازدید بعمل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز