خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان:

باید جامعه را نسبت به موضوع مدیریت بحران آگاه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۸۶

سازمان مدیریت بحران کشور باید با توجه به اهمیت این بخش، اعتبار مناسبی را در حوزه پیشگیری به استان‎ها اختصاص دهدف تا بتوان برنامه‎های کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلند‎مدت آموزشی در عرصه مدیریت بحران برنامه‎ریزی کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آموزش از شاخصه‎های مهم پیشگیری ومقابله در مدیریت بحران است و بدون آن مقوله پیشگیری مفهومی ندارد.

به گزارش ایلنا از گرگان، قاسم سمیعی در جلسه بررسی و ارزیابی برنامه‎ نه‎ ماهه مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: بررسی عملکرد آموزشی همگانی وتخصصی استان در موضوع مدیریت بحران نشان می‌‎دهد که برخی از دستگاه‎های امدادی و عملیاتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در این بخش عملکرد مطلوبی داشته‎اند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل مدیریت بحران گلستان به نوبه خود با وجود محدودیت‎های اعتباری تلاش کرد تا با استفاده از امکانات موجود دوره‎های آموزشی مناسبی را برای نمایندگان دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و دبیران مدیریت بحران شهرستان‎های تابعه و کارکنان مجموعه خود برگزار کند.

سمیعی با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری و آمادگی در حوادثغیرمترقبه یادآور شد: سازمان مدیریت بحران کشور باید با توجه به اهمیت این بخش، اعتبار مناسبی را در حوزه پیشگیری به استان‎‌ها اختصاص دهدف تا بتوان برنامه‎های کوتاه‎مدت، می‌ان‎مدت و بلند‎مدت آموزشی در عرصه مدیریت بحران برنامه‎ریزی کرد.

وی ادامه داد: تجربه ملل موفق در حوزه مدیریت بحران نشان می‌‎دهد، برنامه آنان در این بخش، تمرکز بر موضوع آموزشی بوده است و سعی کرده‎اند با تنوع در نوع آموزش و افزودن جذابیت، آن را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان قابل فهم کنند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در این مسیر همه دستگاه‎های تبلیغی آن کشور‌ها اعم از رسانه‎های دولتی و خصوصی با درک اهمیت موضوع به کمک متولیان این بخش آمده‎اند و از ظرفیت تشک‎ل‎های مردم نهاد نیزبه بهترین وجه در این مسیر استفاده می‌‎شود.

سمیعی یادآور شد: باید جامعه را نسبت به موضوع مدیریت بحران و خطری که هر لحظه جان خود و عزیزانشان را تهدید می‌‎کند، آگاه کرد و بهترین راهبرد این سیاست رسانه ملی و آموزش محلات است.

وی با تاکید بر اهمیت ظرفیت مردمی در حوادثطبیعی اضافه کرد: تجربه نشان داده که نیروهای مردمی آماده و مجهز، کارآمد‌ترین ابزار مدیریت بحران محسوب می‌‎شوند.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان: تربیت و آموزش نیروهای فعال مردمی برای حضور در حوادثاحتمالی آن هم در منطقه‎ای که زندگی می‌‎کنند و با فرهنگ و آداب آن سازگار هستند، مدیریت یک سرمایه اجتماعی است.

سمیعی خاطرنشان کرد: دراین فرآیند حضور این نیروهای فعال اجتماعی، علاوه بر سرعت‎بخشی به درمان و نجات جان مصدومان در افزایش امنیت افراد منطقه حادثه‎دیده نیز تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر گسترش آموزش‎های مردم محور یادآور شد: این آموزش‎‌ها باید به دنبال حساس‎سازی افراد جامعه به موضوع بلایای طبیعی و آگاهی‎بخشی آنان نسبت به اصول اولیه امداد و نجات، افزایش همنوایی گروهی و آماده‎سازی برای واکنش‎های صحیح در برابر بلایای طبیعی باشد.

سمعیی تصریح کرد: تغییر رفتار مردم جامعه نسبت به موضوع حوادث، ترویج سیاست‎های پیشگیرانه دولت همانند گسترش فرهنگ بیمه و مقاوم‎سازی ساختمان‎های مسکونی و تصحیح انتظارات غیرمعقول مردم خسارت‎دیده از دولت از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند به عنوان مباحثآموزشی از سوی مربیان این دوره‎‌ها مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز