خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

متاسفانه هیچ روح تحولی در بانک‌های استان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۷۲

استان گلستان سالانه یک میلیون تن گندم تولید می شود و به ازای آن هم دراستان سیلو وکارخانه آرد وجود دارد ولی بیشتر از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن گندم به استان اختصاص داده نمی شود و نزدیک به ۷۵۰ هزارتن از ارزش افزوده آن به استانهای دیگر می رود که به تبع آن نقدینگی در استان کم می شود

ایلنا - گرگان: استاندار گلستان بر مدیریت تولید در مقابل مدیریت توزیع در منابع بانکی استان تاکید کرد و افزود: علاوه بر مدیریت توزیع منابع دولتی در بانک‌ها باید به دنبال منابع دیگر باشیم.
به گزارش ایلنا از گرگان، «حسن صادقلو» صبح امروز در جمع کشاورزان استان اظهار داشت: متاسفانه هیچ روح تحولی در بانک‌های استان وجود ندارد و آنان فقط به منابع دولتی متکی هستند.
وی تاکید کرد: منابع سرمایه‌گذاری‌ها، صندوق توسعه پول و مدارهایی که به عنوان منابع درآمد در استان باید اتفاق بیفتد ازدیگرمنابعی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات نقدینگی را حل کنند.
مقام عالی دولت دراستان بیان داشت: کشاورزی بودن استان و معافیت مالیاتی آن و همچنین شکل نگرفتن بعضی از ارزش افزوده‌ها از عوامل کمبود نقدینگی در استان است.
وی ادامه داد: استان گلستان سالانه یک میلیون تن گندم تولید می‌شود و به ازای آن هم دراستان سیلو وکارخانه آرد وجود دارد ولی بیشتر از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن گندم به استان اختصاص داده نمی‌شود و نزدیک به ۷۵۰ هزارتن از ارزش افزوده آن به استان های دیگر می‌رود که به تبع آن نقدینگی در استان کم می‌شود.
صادقلو افزود: البته دراین مورد جلساتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در تهران داشته‌ایم که دستور دادند که ذخیره سازی گندم در استان افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل بانک مرکزی، درحوزه بانک مصارف تابعی ازمنابع است؛ اضافه کرد: هرچه نقدینگی کاهش یابد، منابع بانکی هم پایین می‌آید و در بانکهای استان نزدیک به ۱۹۲درصد مصرف ما نسبت به منابع بیشتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز