خبرگزاری کار ایران

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان:

اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی گلستان ۱۵ درصد بیش از تعهد پیش‌بینی شده

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۶۶

تعهد اشتغال در نظر گرفته برای این اداره کل در سال گذشته ۵۰۰ نفر بود این در حالی است که میزان اشتغال تحقق یافته در مجموع به ۵۷۸ نفر رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان با اعلام این خبر گفت: بهزیستی استان گلستان توانست درسال گذشته است ۱۵ درصد بیشتر از تعهد در نظر گرفته شده وپیش بینی شده برای مدد جویان تحت پوشش خود اشتغال ایجاد کند.

به گزارش ایلنا از گرگان، حبیبه اخلاقی اظهار داشت: تعهد اشتغال در نظر گرفته برای این اداره کل در سال گذشته ۵۰۰ نفر بود این در حالی است که میزان اشتغال تحقق یافته در مجموع به ۵۷۸ نفر رسید.

وی یادآورشد: از آنجاکه رویکرد اصلی سازمان بهزیستی، توانمند سازی مدد جویان و جامعه هدف خود است در نتیجه ایجاد اشتغال برای مدد جویان از راهکار‌های مهم و اساسی برای توانمند سازی آنان است.

اخلاقی خاطرنشان: این اداره کل در سال گذشته در بحثایجاد اشتغال برای مدد جویان تحت پوشش بهزیستی جزورتبه‌های بر‌تر در بین دستگاه‌های اجرایی استان شد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان گفت: سازمان بهزیستی در راستای ایجاد اشتغال مدد جویان اقدام به پرداخت وام‌های خود اشتغالی، مشاغل خانگی و بیمه سهم کار فرمایی و خویش فرمایی کرده که در سال گذشته ۳۶۳ مورد پرداخت وام اشتغال محقق شده است.

اخلاقی سقف پرداختی به متقاضیان بخش کسب و کار را ۱۰۰ میلیون ریال و برای بخش مشاغل خانگی را ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال اعلام شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی گلستان با اشاره به خروجی ۱۰ درصد از مدد جویان توانمند سازی شده این نهاد از چرخه حمایتی بهزیستی خاطر نشان کرد: سیاست اصلی این سازمان بهتر زیستن انسان‌ها، حمایت از درد مندان و نیازمندان است و بهزیستی یکی از بهترین فضا‌های تهذیب نفس و تقرب به احدیت و افزایش معنویت است.

وی افزود: در راستی اجرایی نمودن قانون جامع حمایت از معلولین و بکار گیری سه درصد معلولین در ارگان‌های دولتی اظهار داشت: از سال ۸۴ تا سال ۹۲ در مجموع تنها ۵۷ نفر از معلولان جذب دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های این استان شده‌اند که این امار بسیار پایین است و تحقق این امر مستلزم همکاری کلیه سازمان‌ها و دستگاههای اجرایی استان است. اخلاقی در ادامه، توانمندسازی افراد تحت پوشش از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی و شغلی به منظور احراز شغل مناسب، بازتوانی و آماده شدن برای ورود به عرصه کار را از اهداف این معاونت ذکر کرد.

وی هم چنین توانمندسازی افراد بهزیستی از طریق ایجاد مشاغل خرد و خانگی و اشتغال در مراکز غیردولتی را از دیگر اهداف این معاونت برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز