خبرگزاری کار ایران

 معاون عمرانی استاندار گلستان:

در برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز تنها به دنبال تخریب نیستیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۰۰۹

استانداری در این زمینه با هیچ کسی تعارف ندارد و به شکل جدی پیگیر این موضوع است و البته این جدیت به معنای آن نیست که تنها به دنبال تخریب باشیم، بلکه اساس برنامه‎های این حوزه، پیشگیری و ایجاد فرهنگ مردمی برای مقابله با چنین وضعیت ناهنجاری است.

معاون عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر عزم دولت برای برخورد با ساخت‎و ساز غیرمجاز گفت: استان در این زمینه با هیچ کسی تعارف ندارد و به شکل جدی پیگیر این موضوع است و البته این جدیت به معنای آن نیست که تنها به دنبال تخریب باشیم، بلکه اساس برنامه‎های این حوزه، پیشگیری و ایجاد فرهنگ مردمی برای مقابله با چنین وضعیت ناهنجاری است.

به گزارش ایلنا از گرگان، رضا مروتی گفت: با توجه به این نگاه، کمیته پیشگیری از ساخت‎وساز غیرمجاز در استان با عضویت و همراهی دستگاه‎های عملیاتی استان تشکیل شده که ریاست آن نیز بر عهده معاونت عمرانی استانداری است و تلاش خواهیم کرد، قبل از وقوع چنین تخلفاتی از آن جلوگیری شود، تا ناچار به تخریب نباشیم.

قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یادآور شد: این کمیته رویکردی فرهنگی دارد و با اطلاع‎رسانی مناسب و برنامه‎های آموزشی و فرهنگی می‎خواهد مردم را نسبت به عواقب تخلفات آشنا ساخته و با مشارکت خود آنان از چنین تخلفاتی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر این موضوع که برخورد با ساخت‎و‎ساز غیرمجاز در روستای «توشن» نمادین نیست، اذعان کرد: این برنامه متوقف نخواهد شد و با همکاری مناسب دستگاه‎هایی چون منابع طبیعی، محیط زیست و همراهی دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت و بی‎شک این برنامه تنها به تخریب بناها بسنده نمی‎شود و ضمن اطلاع‎رسانی مناسب، مکاتبات قانونی را نیز انجام خواهیم داد.

قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تسری این برخورد با ساخت وساز به روستای «زیارت» و دیگر نقاط استان افزود: هرگز به دنبال کار مقطعی نیستیم و اعتقاد داریم مناطقی چون «توشن»، «شصت‎کلا» و «زیارت» به عنوان شش‎های گرگان، منبع آب شرب و شریان حیاتی این شهر بزرگ محسوب می‎شود و باید از این منابع حیاتی مراقبت کرد.

مروتی همچنین افزود: تخرب بناها و دیوارهای غیرمجازدر توشن همچنان ادامه دارد و انتظار می‎رود همچنان با قدرت تداوم یابد.

نگران نباشید زیارت مقصد بعدی ماست

مروتی با اشاره به تداوم برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به ویژه شهرستان گرگان ادامه داد: خیلی‎ها می‎پرسند، آیا عملیات شما به «توشن» محدود می‎شود؟ من به شما می‎گویم، پس از این منطقه مطمئنا در دیگر مناطق پرخطر گرگان از جمله «زیارت» حضور خواهیم یافت.

وی متذکر شد: برای متخلفان و هنجارشکنان هیچ حقی قائل نیستیم، چرا که بسیاری با وجود هشدارها، آگاهانه و عامدانه این تخلفات را مرتکب شدند و هنوز هم گمان می‎کنند راهی برای گریز از قانون وجود دارد.

مروتی با اشاره به روند قضایی پرونده متخلفان ساخت‎وساز و تشکر از دادستان و مجموعه قضایی استان گلستان افزود: پرونده قضایی بسیاری از این متخلفان به چندین سال گذشته باز می‎گردد و البته با وجود اخطاریه‎های متعدد قضایی هنوز موضوع را جدی نگرفته‎اند.

وی تصریح کرد: امروز یکشنبه ۳۰/۰۶ / ۹۳ بیش از شش واحد مسکونی غیرمجاز و حصارهای غیر قانونی در ارتفاعات و محدوده‎های خارج از بافت روستای توشن قلع بنا شد و مرحله دوم این فرآیند طی هفته آینده انجام می‎شود.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به خرید و فروش زمین‎های زراعی در منطقه به عنوان زمین مسکونی خاطرنشان کرد: شهروندان گلستانی در این معاملات دقت کنند، بدون توجه به وعده‎های نادرست، از خرید چنین زمین و ساختمان‎هایی که خارج از بافت روستا قرار دارند، جداخودداری کنند و حتما در این‎گونه معاملات به مراجع ذیربط قانونی مراجعه تا بابت هزینه‎ای که می‎کنند، متضرر نشوند.

به گفته وی: اکنون حدود ۴۰۰ پرونده قضایی آماده تخریب از روستای زیارت آماده انجام حکم است که مراحل اجرایی این احکام و برخورد با ساخت وساز غیرمجاز وتخریب در زیارت نیز به زودی عملیاتی می‎شود. ‎

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز