خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور انجام می شود؛

برگزاری دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در گلستان

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۲۸

همزمان با سراسر کشور، دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و طرح ۱۴۴۸(حفظ موضوعی قرآن کریم) از روز جمعه چهارم مهرماه در ۷ شهرستان استان برگزار می شود.

مسول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: همزمان با سراسر کشور، دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و طرح ۱۴۴۸(حفظ موضوعی قرآن کریم)، از روز جمعه چهارم مهرماه در ۷ شهرستان استان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از گرگان، احمدگلچین، در خصوص جزئیات این آزمون به خبرنگاران گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت و طرح ۱۴۴۸(حفظ موضوعی قرآن کریم) از روز جمعه چهارم مهرماه، با هدف گسترش فرهنگ قرآنی، آموزش همه جانبه جوانان و نوجوانان، تشویق و ترغیب، سنجش و ارزشیابی میزان موفقیت قرآن‌آموزان در فراگیری و اجرای محتوای دوره‌های آموزشی قرآن برگزار می شود.

وی حفظ قرآن کریم در رشته های(جز اول، سه جز اول، پنج جز اول، ۱۰ جز اول، ۱۵ جز، ۲۰ جز، حفظ کل، حفظ حز۳۰)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(کد۱۰۰۱، کد۱۰۰۶، کد۱۰۰۷وکد۱۰۱۱)، تدبر در آیات جزء ۳۰ قرآن کریم، نهج البلاغه و حفظ موضوعی طرح ۱۴۴۸ در حوزه های قرآن و عترت را از جمله رشته های آزمون بیان کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان یادآور شد: شرکت کنندگان در این آزمون کسانی هستند که با گذراندن دوره هایی در موسسات قرآنی مهارت های لازم را کسب کرده اند و در این دوره ۱۲۰۰ نفر شرکت کننده در دو رده سنی کودکان و بزرگسالان و در دو نوبت صبح و بعداظهر خواهد بود. آزمون ویژه کودکان نوبت صبح به صورت کتبی و آزمون بزرگسالان نوبت بعدازظهر به طور شفاهی می باشد.

گلچین به تعداد کل شرکت کنندگان اشاره نمود و خاطر نشان کرد: این آزمون هم ‌زمان با سراسر کشور در ۷ شهرستان این استان نیز برگزار می شود که شهرستانهای گرگان ۲۹۴ نفر، آق قلا ۲۳۸نفر، آزادشهر۲۴۲نفر، بندرگز۸۳ نفر، بندرترکمن۲۳ نفر، رامیان۷۵ نفر و علی آبادکتول۷۱ نفر می باشد.

این مسئول فرهنگی حد نصاب قبولی در آزمون را أخذ امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ دانست و افزود: به نفراتی که موفق به کسب امتیاز لازم شوند گواهی نامه پایان دوره اعطا می شود.

احمد گلچین در پایان، اظهار داشت: نتایج این آزمون ها حداکثر دو ماه پس از برگزاری از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.

گفتنی است از مجموع ۱۲۰۰ شرکت کننده ۱۴۷ نفر داوطلب آزمون شفاهی(زیر ۱۲ سال) و ۱۰۵۳ نفر نیز داوطلب آزمون کتبی می باشند.

این آزمون در هر شهرستان با نظارت و مسئولیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه مجری واجد شرایط برگزار می گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز