خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان:

اگر اصلاح قانون کار در جهت حمایت از کارگر نباشد جلوی آن خواهیم ایستاد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۸۹

ما اعتقاد داریم قانون کار وحی منزل نیست که نتوان آن را تغییر داد بلکه می گوییم اگر قرار است تغییر کند باید با نظر همه شرکای اجتماعی(کارگران – کارفرمایان و دولت) باشد نه اینکه دولت بدون نظر گرفتن کارگر و کارفرما و به تنهایی بخواهد در قانون تغییرات بوجود که اگر بخواهد اینگونه اتفاق بیافتد مقابل آن به شدت خواهیم ایستاد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا از گرگان، هادی رضازاده، ظهر پنج شنبه، در همایش گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در سالن همایش مرکز علمی کاربردی خانه کارگر گرگان برگزار شد، گفت: کارگران ایران همواره سنگ زیرین آسیاب همه مشکلات کشور به خصوص در مسائل اقتصاد و صنعت هستند.

وی با بیان اینکه نقش کارگران در پیروزی انقلاب، نشان از عظمت نیروی کار و ارزش کارگر و نقش آفرینی کارگر دارد، افزود: با توجه به اینکه حکومت ما یک حکومت اسلامی بود و نگاه اسلام به انسان، نگاه ابزار گونه و صرفا بهره برداری نیست و کارگر را خلق کننده بسیاری از ملزومات این اشرف مخلوقات مدنظر قرار داده، وقتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت برخی‌های آمدند و دیدند که قانون کار شاهنشاهی که برگرفته از برخی کشورهای اروپایی بود و به ظاهر هم قانون نظام بازار بود، جواب گوی نیاز جامعه کارگر نیست.

رضازاده اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام(ره) می‌خواستند چیزی را به جهانیان نشان دهند که فرا‌تر از نگاه سازمان‌های بین المللی باشد که فرا‌تر از نگاه‌های مارک سیستی و کمونیستی باشد. به همین دلیل درجه کارگر را به قدری بالا می‌برند که به جرات می‌شود گفت که همه انگشت به دهان می‌مانند و می‌فرمایند خداوند متعال نیز کارگر هست.

وی بیان داشت: بر این اساس و با این دیدگاه برخی مفاد مترقی و منطبق با استاندارد‌های اسلامی را کنار هم قرار دادند تا قانون کار اسلامی شکل بگیرد که امروز این قانون یکی از مطرقی‌ترین قوانین کار در دنیاست.

رضازاده با اشاره به اینکه قانون کار جمهوری اسلامی در حال حاضر آمال و آرزوی کارگران بسیاری از کشورهای متمدن دنیاست، در ادامه تصریح کرد: همین قانون کار که توسط بنیانگذار کبیر انقلاب مطرح شده و مورد تایید رهبری و به نفع جامعه کارگری است در حال حاضر در مناظر‌ها حتی در صدا و سیما مورد نقد قرار می‌گیرد تا برای آن، اصلاحیه‌ای بر علیه کارگر صادر شود که جای بسیار تاسف دارد.

وی افزود: این کلام رهبری خظاب به مسئولین است، که می‌فرمایند، نگاه‌تان به نیروی کار نگاهی توام با تکریم و احترام باشد، اگر ما مدعی پیرو ولایت فقیه هستیم، که انشاءاله هستیم می‌بایست تمام دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم نه اینکه در یک وزارتخانه به وزیر و معاون وزیر و یا مدیرکل و غیره سهام عدالت و حتی سبد کالا تعلق می‌گیرد اما به یک کارگر فصلی یا قراردادی چیزی تعلق نگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان با بیان اینکه قانون کار، مشکل اقتصاد نیست، اضافه کرد: اگر بنا دارند مشکلات اقتصاد را حل کنند. جلوی واردات بی‌رویه را بگیرند که این واردات‌ بی‌رویه بوده که صنعت نساجی، صنعت چرم، صنعت درودگری را به ورطه ورشکستگی رسانده است.

رضازاده در ادامه تصریح کرد: میلیارد‌ها دلار پول، روانه بازارهای خارجی شده است و در عوض تن به کالا‌های دست چندم چین و ترکیه و امثال آن دادیم و به جای اینکه جلوی دلالان واردات را بگیرند می‌خواهند با اصلاح یکطرفه قانون کار یقه کارگران را بگیرند.

وی گفت: اگر مشکل اقتصاد و اشتغال کشور قانون کار است، چرا در مناطق آزاد تجاری که قانون کار را که اجرا نمی‌کنید شغلی ایجاد نمی‌شود و رونق اشتغال وجود ندارد.

رضازاده اظهار داشت: جامعه کارگری اعتقاد دارد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جامعه کارگری عزت ارزانی داشته و این از دستاوردهای نظام مقدس و امام راحل و تدبیر مقام معظم رهبری هست که ما به این راحتی می‌توانیم سخن بگوییم و انتقاد کنیم لذا می‌بایست مراقب باشیم و نگذاریم به دستاوردهای نظام خدشه وارد شود.

وی در پایان تصریح کرد: ما اعتقاد داریم قانون کار، وحی منزل نیست که نتوان آن را تغییر داد. بلکه می‌گوییم اگر قرار است تغییر کند باید با نظر همه شرکای اجتماعی(کارگران – کارفرمایان و دولت) باشد نه اینکه دولت بدون نظر کارگر و کارفرما و به تنهایی بخواهد در قانون تغییرات بوجود که اگر بخواهد اینگونه اتفاق بیافتد مقابل آن به شدت خواهیم ایستاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز