خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

آماده باش به دستگاههای عملیاتی استان

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۸۳

برودت جوی از روز پنج‎شنبه این هفته، در غالب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید و این وضعیت تا روز شنبه تداوم خواهد داشت و پس از آن، تا اواسط هفته آینده حاکمیت هوای سرد در استان مورد انتظار است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از اواخر هفته جاری، گلستان شاهد کاهش قابل ملاحظه دما بین ۱۲ تا ۱۶ درجه سانتی‎گراد خواهد بود.

به گزارش ایلنا، صادقعلی مقدم گفت: بر اساس اخطاریه‎های هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به نفوذ توده هوای سرد، این موج جوی به دنبال خود وزش باد نسبتا شدید، مواج شدن دریا و بارش باران و برف را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: برودت جوی از روز پنج‎شنبه این هفته، در غالب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید و این وضعیت تا روز شنبه تداوم خواهد داشت و پس از آن، تا اواسط هفته آینده حاکمیت هوای سرد در استان مورد انتظار است.

احتمال اختلال در تردد معابر کوهستانی گلستان

مقدم تصریح کرد: طی این مدت به علت یخبندان، وقوع مه و اختلال در تردد جاده‎ای معابر کوهستانی استان محتمل خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به آمادگی دستگاه‎های اجرایی استان برای مواجهه با حوادثاحتمالی افزود: طی اخطاریه‎ای به تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از جمله شهرداری‎ها و فرمانداری‎ها ابلاغ شد تا از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادثاحتمالی برخوردار باشند.

مقدم ادامه داد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‎های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‎رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادثنشود. ‌

تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط کشاورزان گلستانی

وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی توسط کشاورزان استان خاطرنشان کرد: با توجه به یخ‎بندان و سرمای شدید، احتمال آسیب به باغات مرکبات کشاورزی وجود دارد، که باید اقدامات ایمنی توصیه شده از جهاد کشاورزی استان در این زمینه رعایت شود.

از سفرهای غیرضروری خودداری شود

وی؛ از شهروندان گلستانی و مسافران عازم به استان خواست، با توجه به وقوع یخ‎بندان طی روزهای آینده حتی‎المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: شهروندان از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‎شکن یا زنجیر چرخ در مناطق مرتفع و کوهستانی استان پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است، وسایل گرمایشی منازل و محل کار خود را متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم کنند.

تاکید بر آمادگی دستگاه‎های عملیاتی و امدادی گلستان

مقدم با اشاره به شرایط آرام ومناسب جوی امسال نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته بارش برف بی‎سابقه در استان اختلال های شدید در مبادی ورودی به استان از سمت شرق ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: امسال تاکنون مشکل خاصی از سوی دستگاه‎های ذیربط در زمینه راه و مبادی عبوری به این اداره کل منعکس نشده اما با توجه به جو پیش‎رو، امیدواریم با توجه به حضور دستگاههای عملیاتی در این مسیرها مشکلی ایجاد نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز