خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان گلستان:

وضعیت معیشتی برخی بازنشستگان در وضعیت بسیار بدی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۹۱

برخی کارگران بازنشسته زیر ۳۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند که باید هر چه زودتر چاره ای اندیشه شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان گلستان گفت: وضعیت معیشتی برخی بازنشستگان در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و از حداقل حقوق هم محرومند که باید فکری به حال آنها شود.

به گزارش ایلنا از گرگان، محمد کوهستانی در نشست با کمیته کارگری سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی استان، دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان و جمعی از فعالان کارگری و نمایندگان کارفرماها برگزار شد، اظهار داشت: این نشست ها باید به نفع جامعه کارگری تمام شود و اگر غیر از این باشد به جامعه کارگری اجحاف خواهد شد.

محمد کوهستانی با بیان اینکه صورتجلسه های این جلسات باید به اطلاع نمایندگان رسانده شود، یادآور شد: نمایندگان باید از ظرفیت های خود جهت رفع مشکلات کارگران استفاده کنند و باری از دوش کارگران کم کنند و در مقابل مصوبه هایی از قبیل ادغام درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت که به نفع جامعه کارگری نیست مخالفت نمایند.

وی از برخی ناملایمتی ها نسبت به بازنشستگان گلایه کرد و گفت: برخی کارگران بازنشسته زیر ۳۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند که باید هر چه زودتر چاره ای اندیشه شود.

کوهستانی کسر شدن بیمه تکمیلی افراد فوت شده را تخلف دانست و گفت: افراد بازنشسته که فوت شده اند نباید بیمه تکمیلی از حقوقشان کسر شود که این امر در برخی موارد در استان گلستان صورت گرفته که باید جلوی آن گرفته شود.

این فعال کارگری با انتقاد از عدم حمایت تامین اجتماعی گلستان به کانون بازنشستگان استان خبر داد و گفت: تامین اجتماعی به عنوان چتر حمایتی کانون ریالی به ما کمک نکرده است و فقط از وسایل مسطحلک خود به کانون خیرات کرده است.

در ادامه طالبا عضو هیئت اجرایی خانه کارگر افزود: ۲۹ هزار بازنشسته استان گلستان یک ساختمان ندارند و شرکت تعاون روی سرشان در حال تخریب است اما کانون بازنشستگان کارمندان اداره تامین اجتماعی گلستان یک مکان و یک شرکت تعاونی بسیار خوب دارند که این تبعیض ها خوشایند نیست.

وی در پایان تصریح کرد: بانک رفاه کارگران که عمده سهامدار آن بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند باید برای خرید یک ساختمان برای ۲۹ هزار بازنشسته تامین اجتماعی یک وام کم بهره در اختیار کانون قرار دهد و این جزو مطالبات کارگران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز