خبرگزاری کار ایران

پلمپ ۵۰ باسکول غیر استاندارد در گلستان

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۷۷

کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد گلستان از پلمپ ۵۰ باسکول غیر استاندارد وز شناسایی ۵ واحد صنفی متخلف در عرضه دوشاخه و پریز سیار و ثابت تقلبی و غیر استاندارد در استان گلستان خبر داد

کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد گلستان، از پلمپ ۵۰ باسکول غیر استاندارد در گلستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از گرگان، حسینعلی عباسی قادی گفت: از آنجایی که طبق ماده ۱۰ قانون سازمان ملی استاندارد ایران کلیه باسکول‌ها باید یک بار در سال آزمون شوند، کارشناسان استاندارد به طور دوره‌ای تمامی باسکول‌های سطح استان را مورد آزمون قرار می‌دهند.

وی افزود: دارندگان باسکول‌ها موظف هستند سالانه اقدام به دریافت گواهینامه استاندارد برای باسکول خود کنند و چنانچه اقدامی در این راستا صورت نگیرد، اداره کل استاندارد می‌تواند نسبت به پلمپ دستگاه و در صورت تکرار جهت معرفی به مراجع قضایی اقدام کند.

وی در ادامه افزود: در جریان بازرسی کارشناسان استاندارد در دوره اخیر، ۱۰۰ دستگاه باسکول فاقد گواهینامه شناسایی شد که واحد حقوقی اداره کل نسبت به پلمپ ۵۰ دستگاه اقدام کرد و مابقی در حال انجام است.

به گفته عباسی به دارنده باسکول مدت ۱ ماه فرصت داده می‌شود تا نسبت به رفع نقص و دریافت گواهینامه اقدام کرده و پس از پایان مهلت مقرر، در صورت عدم اقدام مقتضی، فرد به مرجع قضائی معرفی می‌شود.

کارشناس حقوقی اداره کل استانداردهمچنین از شناسایی ۵ واحد صنفی متخلف در عرضه دو شاخه و پریز سیار و ثابت تقلبی و غیر استاندارد در استان گلستان خبر داد.

عباسی قادی در پایان اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تقلبی بودن برخی از برندهای تولید دوشاخه و پریز ثابت و سیار، کارشناسان استاندارد از مراکز عرضه در گلستان، بازرسی به عمل آورده، دوشاخه و پریزهای غیر استاندارد را جمع آوری کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز