خبرگزاری کار ایران

امام جمعه گرگان:

مدیران با پرهیز از گزارش و حرف، دلسوزانه وارد فضای کاری شوند

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۸۳۸

امام جمعه گرگان خطاب به مدیران گلستانی گفت: مدیران دلسوزانه وارد فضای کاری شده و برای پیشرفت استان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در هفتمین نشست با جوانان که با موضوع فضای مجازی در مدرسه تقوی واقع در بافت تاریخی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: روز جوان روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) فرزند شایسته امام حسین(ع) است، امثال ما هر چه داشتیم طی این سال‌ها رو کرده‌ایم و قوه را به فعلیت رساندیم و نوبت آن رسیده است که به جوانان فرصت دهیم.

وی تصریح کرد: نسل جوان یک استعداد قوی دارد و باید میدانی فراهم شود و جوان استعداد خود را در آن بروز دهد تا کشور پیشرفت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان افزود: این میدان کسب و کار نباید در ادارات استان باشد چرا که هم‌اکنون دولت به اندازه کافی متورم شده و کارها رکود پیدا کرده است و پیش نمی‌رود.

وی بیان کرد: علما، روحانیون و مسئولان امر باید این فرهنگ را بپذیرند که میدان پیشرفت جوانان را باز کنند و وقتی این میدان باز شود جوانان به اندازه استعداد و نبوغ خود ابداع‌ها و نوآوری‌ها را نشان می‌دهند.

نورمفیدی تصریح کرد: علاوه بر اینکه میدانی برای پیشرفت جوانان فراهم کنیم باید مشکلات پیش‌رو را هم به آنها گوشزد کنیم تا جوانان احساس کنند مسئولان به دنبال باز کردن راه پیشرفت برای آنان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان خطاب به مسئولان استانی گفت: ما باید به نسل جوان امروز خود دل ببندیم و چاره‌ای جز این نداریم چرا‌ که فردای کشورمان به دست جوانان اداره می‌شود.

نورمفیدی در رابطه با فضای مجازی و ظرفیت آن اظهار کرد: جوانان ما باید انتخاب کنند که می‌خواهند در فضای مجازی تولید کننده باشند یا مصرف کننده؛ چراکه فضای مجازی راهی است به سوی جهان‌سازی و می تواند فرهنگ و ایده را عوض کند.

وی با اشاره به هفته میراث فرهنگی که در آن قرار داریم، گفت: استان گلستان سابقه تاریخی زیادی دارد و آثاری که در این منطقه توسط باستان شناسان و حفاری‌های انجام شده، کشف شده مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد مسیح بوده و نشان دهنده این امر است که این منطقه قدمتی 7 هزار ساله دارد.

نورمفیدی به دیوار دفاعی گرگان اشاره کرد و افزود: در اواخر دوره ساسانی به دلیل حملاتی که اقوام شمالی به این منطقه داشتند چند نفر از سلاطین ساسانی دیوار گرگان را احداث کردند که بعد از چین دومین دیوار بلند آسیا به حساب می‌آید، به همین منظور تأکید می‌کنم این دیوار احیا شود.

وی با بیان اینکه منطقه جرجان مرکز علم و دانش در تمام زمینه‌ها بوده است، تصریح کرد: در کتب تاریخی آمده است ابن سینا و ابوریحان بیرونی به این منطقه برای کسب علم و دانش مراجعه می‌کردند و حتی ابوریحان بیرونی کتاب آثارالباقیه خود را در این منطقه تألیف کرده و به قابوس بن وشمگیر تقدیم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره به این نکته مهم که دنبال احیای مناطق فرهنگی و تاریخی منطقه باشیم، خاطرنشان کرد: با واگذاری به بخش خصوصی می‌توان این مناطق را احیا کرد.

وی همچنین افزود: موزه روستایی در جنگل قرق که جاذبه خوبی برای گردشگران می‌تواند باشد، در حال پیگیری است و ساختمان‌های روستایی شناسایی شده و در حال انتقال به این موزه هستند.

نورمفیدی بر احیای دیوار دفاعی گرگان تأکید داشت و گفت: مسؤولان استان تلاش کنند تا مقداری از این دیوار احیا شده و از دل خاک بیرون بیاید.

وی ضمن اشاره به دلدادگی و پرهیز از گزارش و شکل و حرف در استان، اظهار امیدواری کرد: همه دلسوزانه وارد فضای کاری شده و برای پیشرفت استان تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز