خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

حل مشکل خلیج گرگان بدون تعامل با کشورهای همسایه‎ بی‌نتیجه است

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۵۶۱

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: هر تصمیمی راجع به خلیج گرگان بدون در نظر گرفتن اثربخشی کشورهای همسایه تاثیر چندانی نخواهد داشت و باید با تعامل با این کشورها موضوع را به سامان رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان از گرگان، "صادق‎علی مقدم" صبح امروز در جلسه کار گروه مخاطرات زیست محیطی در سالن مرکز فرماندهی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: ما در موضوع خلیج گرگان، با پدیده ساده‎ای مواجه نیستیم، بلکه در منطقه‎ای زندگی می‎کنیم که به طور دایم می‎لرزد، لرزش‎هایی که در کف دریای خزر روی می‎دهد.

وی خاطرنشان کرد: نباید با یک راه حل شتاب‎زده مشکلی دیگر را پدید آورد، چرا که خیلی از مشکلات کنونی در کشور راه حل مشکلات دیگر بوده و بر مشکلات زیست‎محیطی و حتی اجتماعی افزوده است.

مقدم  با تاکید بر کار علمی در موضوع خلیج گرگان افزود: پیش از هر اقدامی در زمینه خلیج گرگان باید مطالعات جامع علمی را به عنوان مبنای اقدامات این بخش مد نظر قرارداد.

به گفته وی: شرایط طبیعت و اقلیم در دنیا تغییر یافته و آنها روش سازگاری را در پیش گرفته‎اند و نمی‎توان با راه‎حل‎های گذشته، موضوعی همچون خلیج را حل کرد بلکه باید حساب‎ شده به موضوع ورود کرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد: تردیدی نیست که موضوع خلیج یکی از اولویت‎های مهم استانی است اما اگر در این زمینه کاری انجام ندهیم بهتر از آن است که با عجله کاری را به غلط انجام دهیم.

مقدم خاطرنشان کرد: برای ورود به موضوع خلیج، ابتدا باید تمام اطلاعات و اقدامات انجام شده درباره این موضوع جمع‎آوری و سپس به شکل تخصصی و علمی موضوع را مورد بررسی قرار داد.

 وی یادآور شد: چنانچه به نتیجه برسیم که موضوعات یاد شده نیازمند مطالعات جامعی است، ضمن مشخص کردن دستگاه مسئول، باید در پی دستیابی به یک برنامه مدون زمان‎بندی شده برای انجام اقدامات لازم و جلوگیری از گسترش مشکلات موجود، کاهش اثرات و علاج‎بخشی آن باشیم.

مقدم ادامه داد: شروع این کار مستلزم تدوین شرح خدمات مناسب، استفاده از دانسته‎ها و تجربه‎های متخصصان امر در دستگاه‎های مرتبط و مراکز علمی و دانشگاهی استانی و کشوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز