خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان مطرح کرد:

راه‌اندازی شرکت‌های مادر تخصصی صادرات در گلستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۷۶۷

استاندار گلستان گفت: اهمیت ایجاد شرکت های قدرتمند در امر صادرات نیازمند شرکت های مادر تخصصی در امر صادرات است که بتوانند با برآورد دقیق نیازهای بازار هدف مجموعه ای از توانمندی های استان را ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در هفتمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با بیان خلاء شرکت‌های قدرتمند در مراودات تجاری خارجی استان، اظهار داشت: باید با استفاده از تولیدات دانش‌بنیان برون‌گرایی در بازارهای هدف خارجی را ایجاد کنیم و به سمت مذاق مشتری در تولیدات حرکت کنیم تا بتوانیم بازارها را فتح کنیم.

وی افزود: دانش‌بنیانی ارزش افزوده‌ای است که خود را در آینده نمایان می‌کند و سبب سوآوری درازمدت را فراهم می‌کند.

صادقلو با اشاره به اهمیت رایزنان اقتصادی، گفت: رایزنان اقتصادی باید افرادی کار کشته با درک صحیح از مفاهیم اقتصادی باشند و نباید با شیوه‌های معمول فعالیت‌ها را دنبال کنند.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی، تصریح کرد: باید ایده‌ها، مسائل و پیشنهادات به صورت مکتوب ارائه شود چرا که مستندسازی در جریان پیگیری تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند ما را در یافتن راه‌حل‌ها یاری کند.

صادقلو به خاستگاه تاریخی برخی اقدامات بانک‌ها اشاره کرد و گفت: برخی اقدامات بانک‌ها به علت مشکلات آنها در گذشته است و این‌گونه نیست که آنها اراده‌ای برای توسعه استان نداشته باشند.

وی به خلاء بندر در مراودات تجاری استان اشاره کرد و افزود: مدیریت استان با همه توان چه در منطقه آزاد اینچه‌برون و چه در خواجه نفس به دنبال ایجاد بندر برای تسهیل در مراودات تجاری است و همچنین مطالعات بندر سبز خزری نیز در گمیشان به پایان رسیده و پیگیر اجرائیات آن هستیم.

وی به خط‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان اشاره کرد و گفت: این کریدور ریلی که با حضور 3رئیس جمهوری افتتاح شد از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم بتواند تحرک لازم در تحولات اقتصادی استان را ایجاد کند.

استاندار گلستان توجه به امنیت و اعتماد در بازار را شاخصه ای مهم و قابل توجه بازرگانان و تجار دانست و خاطر نشان کرد: مسائل انسانی در ارتباط مستقیم با اقتصاد قرار دارند و راست گفتاری سبب افزایش برکت در معاملات را ایجاد می‌کند و دروغ از برکت می‌کاهد.

صادقلو به تجار و تولیدکنندگان توصیه کرد درآموزش و ارتقا سطح زبان های خارجی کوشا باشند و همچنین از محصولات و توانایی های یکدیگر با خبر باشند و از آن استفاده کنند.

وی افزود: در سال 95 تلاش خواهیم کرد با حضور در بین صنعت گران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان آنچه به لحاظ مدیریتی برای افزایش بهره‌وری و توسعه استان و ارتقاء آنان نیاز است را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز