خبرگزاری کار ایران

مدیر آبفای گلستان خبر داد:

52 فقره انشعاب غیر مجاز آب در شهر های گلستان قطع خواهد شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: قطع 52 فقره انشعاب غیر مجاز آب در شهرهای استان گلستان و همچنین 4 هزارو 644 دستگاه کنتور خراب تعویض می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آبفای گلستان، محمدهادی رحمتی اظهار کرد:‌ به منظور استانداردسازی انشعابات مشترکین در استان از ابتدای سال جاری تاکنون، این شرکت نسبت به تعویض 4 هزار و 644 دستگاه کنتور خراب اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی کنتورهای خراب و برداشت‌های غیرمجاز از اهداف کلان شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برای رسیدن به بهره‌برداری مطلوب‌تر از شبکه است، تصریح کرد: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تمام امکانات و نیروی کاری خود را برای رفاه حال مردم به کار گرفته است.

رحمتی با تاکید بر رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مشترکین خاطرنشان کرد: به صفر رساندن کنتورهای خراب از جمله برنامه‌های شرکت آبفای گلستان است که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 644 کنتور خراب تعویض شد و حدود 30 هزار کنتور خراب دیگر نیز در دستور کار تعویض قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه خرید هر کنتور تا مرحله نصب آن برای شرکت بالغ بر 85 هزار تومان هزینه در بر دارد، ادامه داد: در سال گذشته 12 هزار و 78 کنتور خراب در شهرهای استان تعویض شده که با این اقدام تا حد زیادی از پرت آب در شهرها کاسته شد.

رحمتی با بیان اینکه وجود اشتراک‌های غیرمجاز هزینه‌های جاری این شرکت را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا سال گذشته 52 فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرهای استان قطع و برای جلوگیری از هدررفت آب 943 رشته انشعاب فرسوده تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان ابراز داشت: افرادی که از طریق انشعاب‎های غیرمجاز به شبکه آب وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگی و کاهش میزان آب قرار می‌دهند که برخورد با این افراد طبق قانون در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: تعویض کنتورهای خراب علاوه بر اینکه از پرت بیش از اندازه آب و اثرات منفی آن بر تأسیسات آبرسانی جلوگیری می‌کند، شرایط لازم برای کنترل مصرف و خدمات‌رسانی شایسته‌تر به مشترکین و شهروندان را نیز فراهم می‌کند.

 

 

کد خبر : ۳۷۶۸۴۳