خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان خبر داد:

تسهیلات 422 میلیاردی با هدف راه اندازی پایدار صنایع

استاندار گلستان به تسهیلاتی که از سوی وزارت صنعت ،معدن و تجارت استان به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت: تسهیلات 422 میلیاردی صنایع باید با روح و هدف راه اندازی پایدار به واحدهای تولیدی اعطا شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه این تسهیلات در سال اقتصاد مقاومتی را مهم و حساس دانست و گفت: توجه به صادرات، تولید، اشتغال پایدار ، ایجاد امید در بنگاه‌های اقتصادی و تولید شعف باید در این تسهیلات مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر شاخص‌های ارائه، تصریح کرد: باید مواردی نظیر بدحسابی در گذشته از سوی بنگاه اقتصادی و یا عدم توان مدیریتی از سوی واحد تولیدی مورد توجه قرار گیرد تا مبادا در آینده مشکلات بیشتر شود.

وی افزود: باید سهمیه بندی و محور بندی در این تسهیلات مورد توجه قرار گیرد و مسائلی نظیر دانش بنیانی و یا صادراتی بودن محصولات در این سهمیه بندی مورد نظر باشد.

استاندار گلستان اقدام در راستای شاخص‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: پهنه بندی اقدام و پهنه بندی رصد اقدام بسیار پراهمیت است و باید مشخص شود این اقدامات چگونه و رصد آنها چگونه صورت می گیرد.

صادقلو با بیان اینکه این تسهیلات بیشتر متوجه واحدهای کوچک و متوسط است، گفت: باید توجه به بنگاه‌های اقتصادی حساس را نیز نظر قرار دهیم چراکه برخی از آنها از جهات مختلف برای استان حائز اهمیت هستند.

وی با تاکید بر توزیع دقیق منطقه ای و توجه به مناطق محروم، یادآور شد: جامعه و بنگاه های اقتصادی نسبت به توزیع این تسهیلات انتظار دارند و دولت نیز بر این مسئله بسیار حساس است.

کد خبر : ۳۷۷۸۲۰