خبرگزاری کار ایران

اعتراض نماینده اصلاح‌طلب گرگان به حجت الاسلام احمدرضا احمدی:

از مطهری عذرخواهی کنید

کد خبر : ۴۳۲۳۹۷

نماینده گرگان در مجلس در نامه‌ای از صحبت‌های یک روحانی گرگانی خطاب به مطهری انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا،نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در پی یادداشت حجه الاسلام احمدرضا احمدی به علی مطهری نوشت:

بنده اکثر کتب شهید مطهری را مطالعه نمودم و از پنج سال پیش از طریق رسانه‌ها و از پنج ماه پیش بعنوان همکار مجلس با دیدگاه‌ها و رفتار و اخلاق عملی جناب آقای دکتر علی مطهری فرزند شهید مطهری آشنا شدم. لذا وظیفه دینی- اجتماعی و سیاسی خود می‌دانم که موارد زیر را پیرامون یادداشت توهین آمیز حجه الاسلام احمدرضا احمدی، رئیس محترم قومی مذهبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان اعلام نمایم:

۱- مبانی فکری، دینی و سیاسی آقای دکتر علی مطهری را در راستا و منطبق بر اندیشه پدر شهیدش آیت اله مطهری می‌دانم

۲- می‌دانم که رفتار‌ها و برخوردهای آزاد اندیشانه شهید مرتضی مطهری نه تنها موجب توهین احدی از جریانهای الحادی و نفاق نمی‌شد، بلکه آن شهید با اخلاق، منطق و استدلالهای قوی اسلامی موجب جذب بسیاری از افراد جریانهای الحادی و نفاق قبل و بعد از انقلاب در دانشگاه‌ها شده‌اند.

۳- بر خلاف یادداشت حجه الاسلام احمدی، اظهارات دکتر علی مطهری دائر بر کارآئی دین و ائمه اطهار هم در صدر اسلام و هم در عصر فعلی در جوامع است، لذا تشبیه اظهارات آقای دکتر علی مطهری با گفته‌های آن بانو در هشتم بهمن ماه ۶۷ نادرست است.

۴- جناب احمدی! اگر بقول جنابعالی عالمان و مراجع تقلید و مردم ولایتمدار استان گلستان در مقابل اظهارات دکتر علی مطهری سکوت می‌نمایند جای تعجب نیست بلکه شما باید به درستی گفته‌های خود شک کنید.

۵- بنده بعنوان یک دانشگاهی بخوبی آگاهم که هم اکنون بسیاری از جوانان معتقد به ارزشهای اسلامی در دانشگاه‌ها و ایران اسلامی به وجود شخصیتی چون دکتر علی مطهری بعنوان استاد فرهیخته در جامعه اسلامی می‌بالند.

۶- لذا شایسته جناب آقای احمدی، مسئول محترم قومی مذهبی شورای اسلامی تبلیغات اسلامی در استان گلستان، دارالمومنین و یکی از پایگاههای موثر پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و مهد دفاع از آزادیهای قانون اساسی و مهد ۴۰۰۰ شهید انقلاب اسلامی است که به سبب توهین انجام شده به ساحت شخصیت ارزشمند فرهنگی و علمی برادر ارجمند جناب آقای علی مطهری، عذر خواهی نماید، چرا که امام علی (ع) فرموده‌اند:

المعذره برهان العقل.... و اعقل الناس اعذرهم للناس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز