خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران پیمانی این کارخانه خبر داد:

بیکاری ۱۵۰ کارگر با تعطیلی «سیمان لوشان»

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۸۷

چکیده: «سوابق کاری ۱۰ تا ۱۸ ساله کارگران اخراجی / یکی از دلایل تعطیلی کارخانه فشارهای زیست محیطی دولت به این واحد بوده است.»

نماینده کارگران پیمانی کارخانه سیمان لوشان از تعطیلی این واحد و بیکاری ۱۵۰ کارگر این کارخانه خبر داد.

«سید نوری میر بابایی» با اشاره به اینکه کارخانه سیمان لوشان با ظرفیت تولید ۳۰۰ تنی در گذشته یکی از مطرح‌ترین واحد‌های تولید کننده سیمان در شمال کشور بوده است، به ایلنا گفت: این واحد به دلیل آنچه از سوی کارفرما کاهش منابع مالی ذکر شده، تعطیل شده است.

او با بیان اینکه ۱۸۰ کارگر این واحد تحت قرارداد شرکت پیمانکاری «خوشایند خزر» از پیمانکاران وابسته به کارخانه سیمان لوشان فعالیت داشتند افزود: از این تعداد ۱۵۰ نفر در دو مرحله(در تاریخ ۳۱ تیر ماه، ۷۶ کارگر و ۳۱ شهریور ماه، ۷۴ کارگر) اخراج شده‌اند.

میربابایی با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۱۸ ساله کارگران اخراجی، افزود: با وجود اخراج و تعطیلی کارخانه اما هنوز ۴ ماه از معوقات حقوقی این کارگران پرداخت نشده است.

به گفته این کارگر، یکی از دلایل تعطیلی کارخانه فشارهای زیست محیطی دولت به این واحد بوده است.

این کارگر در بخش دیگری از سخنان خود به سوابق «سختی کار» کارگران اخراجی اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه تعداد زیادی از این کارگران در دمای بیش از ۱۵۰ درجه در مقابل کوره کرده‌اند متاسفانه در سوابق بیمه‌ای آنان تسهیلات مشاغل سخت و زیان‌آور منظور نشده است.

میر بابایی گفت: هم اکنون کارگران اخراجی این کارخانه با طرح شکایت در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتظر دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند که تا کنون موفق نشده‌اند.

نماینده کارگران سیمان لوشان در خاتمه تنها خواسته همکاران‌اش را احیاء کارخانه و بازگشت بکار ذکر کرد و اظهار داشت: مسئولان استانی و کشوری موضوع تعطیلی کارخانه را پی گیری کنند چرا که هیچ دلیلی برای بسته شدن کارخانه وجود ندارد.

گفتنی است، شرکت سیمان لوشان در اوایل سال ۱۳۳۶ با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۴۰(هفتصد و چهل) میلیون ریال احداثو در تاریخ ۲۷/۱ / ۱۳۳۸ بهره برداری از آن آغاز شد.

هدف اصلی از ایجاد این واحد صنعتی در درجه اول تأمین سیمان مورد نیاز احداثسد سفیدرود و سپس سیمان مورد مصرف استانهای گیلان و مازندران و قسمتی از آذربایجان بوده که بخشی از محصول این کارخانه مورد مصرف احداثسد تاریک، تونل آب بر فومن، سد سنگر، سد لتیان و سد طالقان قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز