خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

تقویت هویت‌ ملی در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۷۷۹

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بر لزوم همگرایی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: تقویت هویت‌ ملی در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد فائزی در ششمین جلسه هماهنگی مدیران اداره‌های آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: سیاست‌های دستگاه متولی تعلیم و تربیت کشور بر پرهیز از تمرکزگرایی و واگذاری بخشی از تصمیم‌گیری‌ها به استان‌ها است.

وی بر لزوم همگرایی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: این امر به بومی‌سازی برنامه‌ها و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها کمک می‌کند.

فائزی با اشاره به اینکه اینگونه نشست‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و برآیند این نشست‌ها برطرف کننده موانع و ارائه راهکارها است، گفت: بر همین اساس نیز از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اعضای شورا بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه برای به‌روزرسانی و بومی سازی سند چشم انداز آموزش و پرورش است، ادامه داد: ارائه ۱۰ برنامه استانی، با تمرکز بر ۷ طرح تحولی نیز مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برخی از موضوع‌های محوری اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها، عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی، باز طراحی نظام رصد شایستگی‌های معلمان، بکارگیری مدیران متعهد و انقلابی، از اهم موارد محسوب می‌شود.

وی بازنگری کتاب‌های درسی و گسترش مدارس فنی و حرفه‌ای را مهم عنوان کرد و افزود: تقویت هویت ملی نیز از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد لذا بر همین اساس، نیازمند تلاش مضاعف برای ایجاد حس تعلق به ایران اسلامی و احساس عزت‌مندی افراد جامعه، به ویژه دانش‌آموزان هستیم.

فائزی بر ضرورت بهره‌گیری از فضاهای آموزشی دستگاه‌های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: پژوهش، مقدم بر برنامه ریزی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز