خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

هوشمندسازی نظارت‌ها جلوی بسیاری از تخلفات را می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۴۷۲

فرماندار آستارا با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر بازار و کسب و کارها گفت: هوشمندسازی نظارت‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، عنایت رضایی‌پور در مراسم تجلیل از فعالان اصناف و بازار در آستارا، اظهار گرد: اصناف از زمان انقلاب، دفاع مقدس و پشتیبانی از جنگ، هنگام بروز حادثه‌های غیرمترقبه در صحنه حضور داشتند و اکنون با وجود بیش از ۲ هزار تحریم مدیریت بازار به واقع سخت است اما اصناف و بازاریان کار را به نحو احسن پیش می‌برند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها در حوزه کنترل قیمت‌ها وظیفه سنگینی دارند، افزود: کسانی که تعهد کردند به این عرصه ورود کنند و قبول مسئولیت کردند باید دین خودشان را ادا کنند و حضور و کار و برنامه آنها می‌تواند تعیین کننده باشد.

فرماندار آستارا وظیفه اصناف در حوزه اقتصاد داخلی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اصناف یک رابط و میانجی بین عرصه تجارت و دولت هستند.

رضایی پور با تاکید بر لزوم تشدید نظارتها از بازار و فعالیت‌های کسب و کار اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی باید به سمت نظارت هوشمند پیش برویم و هوشمندسازی نظارت‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی و از جمله فضاسازی مناسب در مناسبت‌های ملی و مذهبی افزود: بعضی از اقشار ممکن است با مشکل مالی روبرو باشند که انتظار می‌رود اصناف با کمک و همدلی بیشتر با مردم برخورد داشته و نگاه محبت آمیزشان در این حوزه را بدرقه راه شان کنند.

سهم ۷۰۰ نفری آستارا از اشتغال ایجاد شده در گیلان طی سال گذشته

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این مراسم اظهار کرد: اصناف همیشه نقش مهمی در تحولات جامعه داشتند چنان که بازاریان از یاران نزدیک امام بودند و در پیروزی انقلاب نقش پررنگی داشتند همچنین در دوران جنگ بازار از ارکان تدارکات و پشتیبانی بود و در دوران شیوع ویروس کرونا نیز با وجود زیان مالی با تصمیم تعطیلی بازار همراهی کردند.

محسن آهنی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال به حوزه صنعت و معدن اختصاص دارد، گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۰۰ اشتغال در استان گیلان ایجاد شده که سهم شهرستان آستارا حدود ۷۰۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه کسبه واقعی پیش خداوند بسیار ارزش دارند، افزود: حدود ۶ هزار واحد صنفی در آستارا داریم که نزدیک به ۸ هزار نفر در آنها اشتغال دارند.

وی افزود: اصناف بخشی از وظایف دولت را در بخش صدور مجوزها برعهده گرفتند و به خوبی از پس کار برآمدند؛ ما اصناف توانمند زیادی داریم که جا دارد به آنها بها داده شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا با اشاره به حوزه نظارت بازار، اضافه کرد: ما باید به سمت نظارت هوشمند پیش برویم که در این رابطه سامانه‌هایی مانند سامانه جامع انبارها سامانه تجارت و سامانه بازرسی اشاره داشت.

آهنی با اشاره به برخی مشکلات بازاریان از جمله بحث مالیات، افزود: باید موضوع با کمک اداره امور مالیاتی رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز