خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد؛

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان / عضویت ۳ هزار هنرمند گیلانی در صندوق اعتباری هنر

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۱۶

مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان خبر داد و گفت: ۳ هزار هنرمند گیلانی عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، سید مجید پور احمدی در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر با عنوان «میلاد نامداران» استان گیلان در رشت، اظهار کرد: تجلیل و تکریم از هنرمندان در بخش‌های مختلف مورد توجه دولت سیزدهم است.

وی از عضویت ۱۰۰ هزار هنرمند در صندوق اعتباری هنر خبر داد و افزود: این صندوق به‌عنوان بزرگترین نهاد حمایتی از هنرمندان کشور گام مثبتی و مؤثری در این بخش برداشته است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری تحت پوشش این صندوق، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، سه هزار نفر مستمری بگیر و ۶۰۰ نفر تحت پوشش طرح تکریم قرار دارند.

پور احدی از پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در بخش بیمه هنرمندان خبر داد و اضافه کرد: این رقم برای کمک به بیمه هنرمندان از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان خبر داد و افزود: پرداخت تسهیلات یارانه‌ای و کم بهره به هنرمندان از جمله خدمات صندوق اعتباری هنر به جامعه هنری و رسانه‌ای است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به پرداخت ۴ میلیارد تسهیلات کم بهره به هنرمندان گیلانی در سال گذشته، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان گیلان پرداخت شده است.

پور احدی با بیان اینکه رویکرد صندوق اعتباری هنر در پرداخت تسهیلات تغییر کرده است، گفت: سال‌های گذشته از مرکز اقدام به پرداخت تسهیلات صورت می‌گرفت اما امسال این اختیار را به استان‌ها واگذار کردیم و در همین راستا ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار هنرمند گیلانی تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند، افزود: از این تعداد ۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، ۱۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی، ۵۴ نفر مستمری بگیر و ۱۲ نفر در طرح تکریم قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز