خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

بازگشایی خیابان سرگل به سعدی تا پایان سال / براورد مالی اولیه چهار تقاطع غیرهمسطح رشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۰۸

سید غفور شفیعی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت اعلام کرد: اراده شهرداری بر بازگشایی خیابان سرگل به سعدی تا پیش از عید است.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر که ظهر امروز برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تقاطع‌های در دست اقدام شهر رشت در قالب طرح میثاق اعلام کرد: چهار پروژه تقاطع غیرهمسطح در مرحله برگزاری مناقصه هستند و بارگذاری شده‌اند.

سید غفور شفیعی افزود: تقاطع غیرهمسطح حمیدیان با براورد اولیه ۶۸ میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح رودباری با براورد اولیه ۵۱ میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح نیروی دریایی با براورد اولیه ۱۱۷ میلیارد تومان و تقاطع غیرهمسطح باهنر با براورد اولیه ۶۱ میلیارد تومان، چهار تقاطعی هستند که در مرحله مناقصه قرار دارند و فراخوان انتخاب پیمانکار ذیصلاح برای این پروژه‌ها صادر شده است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در خصوص وضعیت چهار پروژه تقاطع غیر همسطح دیگر طرح میثاق (فرزانه، مصلی، امام حسین و گلباغ نماز) تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح مصلی (توشیبا) آماده فراخوان است. تقاطع غیرهمسطح امام حسین تا دو هفته دیگر آماده فراخوان می شود. تقاطع غیرهمسطح فرزانه پیمانکار دارد اما تقاطع غیرهمسطح گلباغ نماز بحث های ترافیکی بیشتری دارد و مقداری کار دارد. ضمن اینکه این تقاطع دیرتر از سایر تقاطع‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سید غفور شفیعی افزود: در براوردهای اولیه مالی و زمانی این پروژه ها، مواردی نظیر تغییرات لاین کندرو، کوچک کردن پیاده رو و جابجایی پل های عابر دیده شده است.

وی با اعلام اینکه قرار است ۲۲ مرداد ماه پاکت ها باز شوند اظهار امیدواری کرد که در صورت تعیین پیمانکار، در شهریور ماه امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی چهار تقاطع غیرهمسطح رشت خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در خصوص پروژه ژ۵ نیز اعلام کرد: این پروژه در سه قطعه در نظر گرفته شده است و قرار است سه پیمانکار در نظر گرفته شود؛ قطعه اول از هلال احمر تا پل عرفان، قطعه دوم از پل عرفان تا پل پستک و قطعه سوم از پل پستک تا پیله داربن.

سید غفور شفیعی براورد مالی اولیه قطعه اول را ۲۲ میلیارد تومان، قطعه دوم را ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و قطعه سوم را ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: قطعه دوم از لحاظ زیرسازی و آماده سازی کمی بیشتر کار دارد و از سطح کانال نیز پایین تر است اما دو قطعه دیگر زیرسازی مناسبی دارند.

وی همچنین در خصوص پروژه بازگشایی خیابان سرگل به سعدی اعلام کرد: بخشی از تملک املاک باقی مانده است اما اراده شهرداری بر بازگشایی خیابان سرگل به سعدی تا پیش از عید است.

شفیعی در پایان در خصوص هشت پروژه تقاطع غیرهمسطح شهر رشت افزود: اگر حرفی وجود دارد پیش از آغاز پروژه ها مطرح شود. ما به پشتوانه رای اعضای شورا کار را آغاز کرده ایم. بعد از آغاز کار انتظار داریم همه پشت ما و این پروژه ها باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز