خبرگزاری کار ایران

توزیع ۸۰۰ بسته لوازم التحریر در طرح «مهر تحصیلی» اوقاف گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۰۱۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در قالب طرح «مهر تحصیلی» ۸۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم بضاعت گیلانی توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز در حاشیه اجرای طرح مهر تحصیل در شهرستان صومعه سرا در گفت وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طرح مهر تحصیلی هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش‌آموزان کم بضاعت از طریق آموزش و پرورش و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه در راستای اجرای مهر تحصیلی ۸۰۰ بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، افزود: ۵۰۰ بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۳۰۰ بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه ارزش بسته‌های اهدایی ۷ میلیون ریال است، ادامه داد: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت در چهار شهرستان رشت، لاهیجان، صومعه سرا، لنگرود و لشت نشا تهیه شده است.

حجت الاسلام علیزاده اضافه کرد: موقوفات خمیر کلایه و چهار پادشان لاهیجان، موقوفات حاج عبدالعلی لنکرانی و ساداتی رشت، حاج صالح نویدی و آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ صومعه سرا، موقوفه ام البنین اکبری گالش کلامی شهرستان لنگرود و موقوفه فخر الدوله شهر لشت نشا از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه واقفان خیراندیش به بسط و گسترش علم توجه بسیار زیادی داشته‌اند، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در اینجا نقش واسطه را دارد و با اجرای امینانه نیات واقفان، هدف واقف را بعد از پایان حیات مادی اش، اجرایی می‌کند.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های این طرح را استفاده از کالاهای ایرانی در تهیه بسته‌های مهر تحصیلی خواند و افزود: نوشت افزار و کیف‌هایی که میان دانش آموزان توزیع می‌شود، بدون آرم و نشان است و با حفظ کرامت به افراد تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان بیان کرد: شناسایی دانش آموزان مستعد و نیازمند مطابق نیات واقفان، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور در حوزه اجرای نیات، شفاف سازی و اطلاع رسانی از مصرف عوائد موقوفات، ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید از اهداف این طرح است.

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: موضوعاتی همچون حمایت از دانش آموزان مستعد، دانش آموزان بی بضاعت، تأمین هزینه تحصیل و امرار معاش محصلان، خرید لباس و لوازم التحریر برای دانش آموزان از موضوعاتی است که می‌تواند نیات وقف‌های جدید واقفان و خیرین برای ثبت وقف‌های جدید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز