خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد استاندارگیلان به شورای عالی اقتصاد:

قیمت هر کیلو برگ سبز چای دوهزار تومان تعیین گردد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۷۱

استاندار گیلان جهت احیای محصول مهم و استراتژیک گیلان، پیشنهاد هر کیلو چای به مبلغ دوهزار تومان را به شورای عالی اقتصاد داد.

ایلنا: استاندار گیلان گفت، پیشنهاد استان جهت تعیین حداقل دو هزار تومان برای خرید هر کیلو چای از برنامه های پیش رو است، که اگر این موضوع در شورای عالی اقتصاد مصوب گردد، چای را اقتصادی خواهیم نمود.
به گزارش ایلنا از رشت محمد علی نجفی با بیان این که باغات چای گیلان از ۳۴ هزار هکتار به ۲۰ هزار هکتار و تولید چای خشک از ۷۰ هزار تن به زیر ۲۰ هزار تن کاهش یافته تصریح کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای چای، نویدبخش احیای این محصول مهم گیلان خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال، فرهنگ را زیربنا و اساس کار همه بخش ها اعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی عنوان کرد واظهار داشت: باید به فرهنگ اصیل خود برگشته و در جهت تقویت آن کوشا بود.
وی با بیان اینکه هنر ما باید استفاده از امکانات موجود برای تولید اشتغال و صادرات باشد، افزود: سال ۹۳ سال ارزیابی مدیران در زمینه اشتغالزایی است و مدیرانی که همراهی لازم را نداشته باشند، کنار گذاشته می شوند.
نجفی با اشاره به گردشگری بعنوان یکی از مزیت های بسیار خوب برای اشتغالزایی و تولید ثروت در گیلان گفت: در بخش گردشگری برنامه های وسیعی دیده شده که باید اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تزریق نقدینگی به صنایع مختلف و افزایش تولید و اشتغالزایی، نیاز به یک مجموعه بانکی پویا و پرتحرک است که در این زمینه مذاکرات وجلسات خوبی با شبکه بانکی کشور صورت گرفته است
استاندارگیلان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بخش کشاورزی و احیای کشاورزی استان و تولیدات، برنج، مرکبات، چای، زیتون، نوغانداری و توتون افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۳ برای چای استان در نظرگرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز