خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اختصاص ۶۰۰۰میلیارد ریال برای توسعه راههای روستایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۵۷۳

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۶۰۰میلیارد تومان برای توسعه راههای روستایی گیلان در سال جاری خبر داد.

جلسه بررسی وضعیت راه های روستایی استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان و رئیس مجمع نمایندگان گیلان برگزارشد.

به گزارش ایلنا از رشت؛ سید حسین میرشفیعی معاون راه های روستایی وزیر راه و شهرسازی در این جلسه از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه های روستایی استان در سال ۹۳ خبرداد و گفت: ۵۲ درصد از راه های روستایی کشور و ۴۴ درصد از راه های روستایی گیلان هم اکنون آسفالت است که امسال آسفالت راه های روستاهای بالای ۵۰ خانوار در اولویت این وزارتخانه است.
استاندار گیلان هم اظهار داشت: در راستای تحول اقتصادی و نیز جذب سرمایه گذاری، تقویت و مناسب سازی راه های روستایی بسیار اهمیت دارد.
محمد علی نجفی گفت: توسعه راه ها نقش اساسی در توسعه گیلان و اشتغالزایی دارد و در این بخش آسفالت و بهسازی راه های روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: گیلان جز استانهای بحران خیز کشور است به همین دلیل نیاز است راه های روستایی آن تقویت شوند.
استاندار گیلان اظهارداشت: همواره گیلان جزاستانهای برخوردار مطرح بوده است این در حالی است که متأسفانه در بخشهای مختلف عقب مانده ایم که یکی از این حوزه ها راه های روستایی است.
نجفی بابیان اینکه برخورداری گیلان از سهم گردشگری در توسعه و اشتغال باتوجه به پتانسیل بسیار بالای استان بسیار پایین است، گفت: امسال باید فرصت سرمایه گذاری را دربخش گردشگری را بیش از پیش فراهم کنیم اما متأسفانه شاهد هستیم یکی از زیرساختهای آن که راه های روستایی است، بیش از ۵۰ درصدش نامناسبت است.
وی با بیان اینکه نیاز به همت مضاعف داریم تا حداقل راههای مناسب را در استان داشته باشیم و نباید دیگر در این مورد از میانگین کشوری عقب بمانیم، تأکید کرد: معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری امسال تلاش نماید امسال با عزم جدی که پیش گرفته است تمامی تعهدات صورت گرفته در آسفالت روستاها را تحقق بخشد.
تأمینی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت راه های روستایی این استان را نامناسب توصیف کرد و افزود: توسعه و بهسازی راه های روستایی نقش اساسی در توسعه گردشگری دارد.
در ادامه جعفر زاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی فراهم کردن حداقل امکانات و زیرساختها در روستاها را از راه های جلوگیری مهاجرت به شهرها دانست و گفت: مشکلات مربوط به گاز رسانی و مناسب نبودن راه از عمده مشکلات موجود در روستاهای گیلان است که باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار بگیرد تا با عزم جدی دولت تدبیر و امید عقب ماندگی های موجود برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز